Gå til innhold
Arkivverket

Olga Sofie Andersdtr. Hammerset

Anne-Berit Eriksen
 Del

Recommended Posts

Olga Sofie Andersdtr. Hammerset ble født 06.02.1910 (døpt 11.09.1910) på Hammerset gård, Kinn prgj., Sogn og Fjordane.

Finner henne på Hamersæt gård på Folketellingen 1910, og som konfirmert 28.09.1924.

Foreldrene var Anders Johannes Abrahamsen Hammerset, 1861-1918 og Maren Sofie Olsdtr. Birkeli, 1873-1915.

Hun skal ha vært søster til min sønns oldemor, men familien hadde ikke hørt om henne før jeg fant henne på Folketellingen..

Noen som klarer å finne ut hvor hun ble av?

Mvh

Anne-Berit Eriksen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Olga Sofie Andersdtr Hammerseth f 06.02.1910 i Kinn døde på Reknes sanatorium, Molde 18.09.1937. Faren Anders kom fra Sundhordvik. Han skal først ha vært gift med Inger Bolette Nilsdtr Standal. De fikk 3 barn sammen. Med sin andre kone fikk han ti barn. Det ser ut til at de bodde både i Standal og Skjeljevik før de kom til Hammerseth. Olga Sofie er mine barns oldemor. Mvh Lillian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var spennende opplysninger :-).

Har funnet to av faren Anders og første konen Inger Bolette Nilsdtr. sine barn, Ludvig, 1891-1902 og Samson, 1895-1987. Hva het det tredje barnet?

I ekteskapet med Maren Sofie Olsdtr. har jeg navn på 7 barn; Ingolv Abraham (1898-1918), Oscar Ludvig (1900-1940), Inger Olufine (1902-1996), Anna Marie (1905-1991), Helga Alberta (1908-1996), Olga Sofie (1910-1937) og Anfin (1914-1915). Hva heter de tre jeg mangler?

Hvem var Olga Sofie gift med? Hva med barn, barnebarn, oldebarn?

Som nevnt, har ikke familien visst om henne, så er veldig takknemlig for alle opplysninger du kan/vil gi :-)

Mvh

Anne-Berit Eriksen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 6 måneder senere...

Hei,

Bestefaren min var Samson Johan Hammerset . Min mor har gjerne opplysninger som kan hjelpe deg videre. Hun har tatt vare på bilder og papirer som de har funnet i huset hvor bestefar og moren min bodde i på Hammerseth. Hun prøver å kontakte deg på telefon :)

Mvh

Turid N. Hammerseth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Bestefaren min var Samson Johan Hammerset . Min mor har gjerne opplysninger som kan hjelpe deg videre. Hun har tatt vare på bilder og papirer som de har funnet i huset hvor bestefar og moren min bodde i på Hammerseth. Hun prøver å kontakte deg på telefon :)

Mvh

Turid N. Hammerseth

Tusen takk, Turid. Har snakket med din far, så "hjulene ruller" :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider