Gå til innhold
Arkivverket

Sjømannsrull 1875, Porsgrunn, Telemark

Fredrik B Andersen
 Del

Recommended Posts

Hei!

Noen som kan hjelpe meg å tyde denne sjømannsrullen?

Jeg har tydet det meste og legger ved min tolkning.

mvh

Fredrik B Andersen

post-1602-0-05868300-1327104632_thumb.jpg

post-1602-0-93401500-1327104655_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis sjømannsrullen er skannet og lagt ut på nett, så ville det vært en stor fordel å få sidelenke til siden der teksten er hentet fra. Teksten er omtrent umulig å lese slik den er fremstilt i miniatyrbildet, med hensyn til både lesekvalitet og mangel på annen tekst å sammenlikne med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis sjømannsrullen er skannet og lagt ut på nett, så ville det vært en stor fordel å få sidelenke til siden der teksten er hentet fra. Teksten er omtrent umulig å lese slik den er fremstilt i miniatyrbildet, med hensyn til både lesekvalitet og mangel på annen tekst å sammenlikne med.

Den ligger dessverre ikke på nettet. Jeg fikk tilsendt en A3 kopi i fra Statsarkivet som jeg skannet.

Kopiorginalen jeg har er ikke av bedre kvalitet. Kanskje jeg må ta meg en tur til Kongsberg for å kikke på orginalen!

mvh

Fredrik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.