Gå til innhold
Arkivverket

Gunnar Lennestad/Gunner Olsen

Astrid Gran Skjæret
 Del

Recommended Posts

Kan noen hjelpe meg med fødsel/dåp til Gunnar Lennestad, født 5.5.1902? Han skal være født i Oslo. I 1910 bodde han hos besteforeldrene på Linnestad (Lennestad) i Enebakk. Han kalles da Gunner Olsen. Han er pleiesønn. Det står da at han er født i 1901. Gunnar flyttet, antagelig på 1920-tallet, til Tofte i Hurum og giftet seg der i 1930. Dessverre er ikke navnet på brudefolkets fedre oppgitt i Lysningsprotokollen. Han døde 4.2.1946.

Moren het Lina Gulbrandsen (datter), født i Enebakk i 1878.

Farens navn skal være Ole Jakobsen.

Ved F.t. i 1900 var Lina tjenestepige på gården Veng i Enebakk. Der var det også en tjenestegut som het Ole Jakobsen, født i 1877, i Enebakk. Denne Ole Jakobsen har jeg fulgt bakover til både foreldre og besteforeldre. Han var en periode i Amerika, men kom tilbake igjen og døde ugift i 1920. Han skrev seg da for Ole Ness.

Mye kan tyder på at han er far til Gunnar, men helt sikker kan jeg jo ikke være uten først å finne fødsel/dåp.

Moren, Lina, finnes med både Lennestad og Linnestad som etternavn. Hun emigrerte til Amerika i 1910 og giftet seg der, etter noen år, med en nabo fra Enebakk. Hun finnes i forskjellige kilder der som Lena Egeberg.

Dersom noen kan finne svar på dette, vil det være kjempeflott.

Hilsen Astrid Gran Skjæret

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk på forsøk på å hjelpe, men alt dette har allerede funnet. Ingen av disse stedene har navnet på faren til Gunnar/Gunner.

Mvh

Astrid Gran Skjæet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.