Berit Knudsen Skrevet Januar 25, 2012 Del Skrevet Januar 25, 2012 Er det en mulighet for en skannet utgave av Hirsch militærbiografier på DA? Det står så mye der som ikke står i Ovenstads, også tegninger av våpenskjold. Jeg vet at Hirsch finnes på microfische på RA. Om den også finnes på andre arkiv vet jeg ikke. Vet dere også om det er så at Ovenstad brukte Hirsch som grunnlag for sitt arbeid? Mulig dette er feil sted å legge spørsmålet, men jeg vet ikke om noe annet sted. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arkivverket - Kristian Hunskaar Skrevet Februar 2, 2012 Del Skrevet Februar 2, 2012 Er det en mulighet for en skannet utgave av Hirsch militærbiografier på DA? Det står så mye der som ikke står i Ovenstads, også tegninger av våpenskjold. Jeg vet at Hirsch finnes på microfische på RA. Om den også finnes på andre arkiv vet jeg ikke. Vet dere også om det er så at Ovenstad brukte Hirsch som grunnlag for sitt arbeid? Siden Hirsch finnes på mikrofilm, vil nok materialet bli skanna før eller senere, men det er ikke en konkret prioritering akkurat nå. Jeg kjenner dessverre ikke til hvordan Ovenstad la opp sitt arbeid, men det kan tenkes at du vil kunne finne ut av det ved å ta for deg Olai Ovenstads privatarkiv. Her skal grunnlagsmaterialet for bøkene hans finnes. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Berit Knudsen Skrevet Februar 7, 2012 Forfatter Del Skrevet Februar 7, 2012 Takk for svaret. Da kan jeg bare håpe det ikke tar alt for lang tid. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts