Anett Ytre-Eide Skrevet Januar 25, 2012 Del Skrevet Januar 25, 2012 Kan noen hjelpe meg meg giftemålet øverst på høyre side? http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=11506&idx_id=11506&uid=ny&idx_side=-287 Det jeg kan lese er: Arne Larsen Nesdal ??? og pigen Kari Ellingsdatter Visnes Conf (? jeg vet ikke hva dette står for) Anders Knudsen Bødal [brudens søskenbarn tror jeg] og Anders An??? Nesdal. Det fantes en Anders Annbjørnsen Nesdal (iflg Aaland), men han kan vel ikke vært i live på dette tidspunktet. Men jeg syns nesten det er det det står... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Else B. Rustad Skrevet Januar 25, 2012 Del Skrevet Januar 25, 2012 Arne Larsen Næsdal Ungkarl og Pigen Kari Ellings Datter Visnes Caut. Anders Knudsen Bødal og Anders Ambiørnsen Nesdal. Caut. er forkortelse for cautionister = forlovere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anett Ytre-Eide Skrevet Januar 25, 2012 Forfatter Del Skrevet Januar 25, 2012 Tusen takk! Det beviser at folk finnes selv om de ikke er nevnt av Aaland. ;) Og da skal jeg ikke glemme det siste du hjalp meg med, har jo sett det utallige ganger :blink: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Else B. Rustad Skrevet Januar 25, 2012 Del Skrevet Januar 25, 2012 Og da skal jeg ikke glemme det siste du hjalp meg med, har jo sett det utallige ganger :blink: Til slutt sitter det, vet du ;) ;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune Bergesen Skrevet Januar 25, 2012 Del Skrevet Januar 25, 2012 jeg vil bare nevne at dette paret slo seg ned på Bruk nr 1 på Bakken i Vanylven fra 1798, ellers er der mye nyttig på denne linken fra Loen Gardene http://loen-bilder.info/sida/loen_v2/loen_lokhis_oppstart.html Når du har fått passord, finner du det meste om brukerne på de 15 gårdene i Loen. Rune Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anett Ytre-Eide Skrevet Januar 26, 2012 Forfatter Del Skrevet Januar 26, 2012 Det vet jeg Rune. Jeg har også kopi av de aktuelle sidene i Vanylven bygdebok, men dessverre ser det ut til å være en god del feil der!! Takk for linken, den siden har jeg aldri sett før! :) Måtte visst ha passord for å komme skikkelig inn på den siden, men nå har jeg sendt mail. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Logg inn for å kommentere
Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn
Logg inn nå