Torgeir D Teigum Skrevet Januar 30, 2012 Del Skrevet Januar 30, 2012 Det jeg ikke klarer å tyde er understreket. Det står "Ungk. Abraham Jacobsen [...] pigen Anne Christensdatter" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aud Sandbu Skrevet Januar 30, 2012 Del Skrevet Januar 30, 2012 .... , for Tiden i Tugthuset ..... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torgeir D Teigum Skrevet Januar 30, 2012 Forfatter Del Skrevet Januar 30, 2012 Tusen takk for hjelpen, Aud. Dette stemmer nok, og her er han forvart - midlertidig eller permanent Abraham Jacobsen. Selv om det er mer enn 100 år siden, synes det vanskelig å få rede på de nærmere omstendighetene. Abraham var sjømann fra Tvedt (Tveit) prestegjeld i/ved Kristiansand, så hva han gjorde i Ringebu bortsett fra to leiermål ca 1860 har jeg ikke funnet ut. Ett av leiermålsproduktene er min oldefar, så jeg har kanskje særlig innsynsrett i et eller annet arkiv. :rolleyes: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Logg inn for å kommentere
Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn
Logg inn nå