Gå til innhold
Arkivverket

Egne kilder - hjelp til tyding

BH Christoffersen
 Del

Recommended Posts

Hei,

Lurte på om det er mulighet for hjelp til tyding her av kilder man sitter med selv. I dette tilfelle er det et skjøte på en eiendom fra 1864.

Mvh

Britt Hege

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier ikke noe om hvilken eiendom det gjelder, eller hvor i landet dette skulle være? Jeg ville aller først forhørt meg ved det statsarkivet som dekker fylket det gjelder, og spørre om de allerede har en avskrift av vedkommende dokument. I så fall kan du bestille kopi av avskriften der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er et skjøte jeg har selv, jeg bare lurte på om det var mulig å få hjelp til å tyde det her eller om det kun ting som er i arkivene her som kan brukes :)

Mvh

Britt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du scanner dokumentet og legger det inn her så er jeg overbevist om at det er noen her på forumet som kan hjelpe deg med å tyde det (men da er kanskje "Brukernes eget forum" eller "Tyding av skannede kilder" de beste forumene og spørre i).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.