Gå til innhold
Arkivverket

Besteforeldre til Engebret Olsen Listuen

Tore Thorsson
 Del

Recommended Posts

Hei, jeg har forgjeves forsøkt å identifisere besteforelde til Engebret Olsen Listuen 1813 - 1891 Også kjent som Ole Engebret/ENGEBREKT BAKKEN.

Hans foreldre var vistnok Ole Johnsen Listuen og Rønnaug Johnsen. Er det noen som sitter på informasjon. Han kom fra Sør-Fron.

Takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreslår:

Emmert (Engebret) født 21.7.1813

Foreldre: Ole Johannesen Liestuen , f. ca 1774, død 1840, Ragnhild Emmertsdtr Liestuen ca 1768-1849

Besteforeldre: Johannes Johannesen Liestuen, f.ca 1744- 1809

http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?uid=61393&urnread_imagesize=full&show=169#bunnen

Iflg Hovdhaugen, Gardar og slekter i Sør Fron, skal han ha vært gift med Embjørg Olsdtr. f-. ca 1755 -?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips Morken, men den linken du sendte er "død"

Error kb_0013: Querying extended information failed! MySQL error: You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near ') and (kildeID = ))' at line 1

Oftest betyr denne feilen at det er en feil i indekseringsdatabsen. Vennligst rapporter feilen.

Usually this error occurs when it is an error in the index database. Please report the error.

Har du flere opplysninger om Engebret Olsen Listuen?Ektefelle,barn osv?

Ja han hadde en datter Rønnoug Engebretsdtr Bakken 1862-1932

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tar i det i klartekst, så finner du det i kirkebøkene for Fron.

Engebret (Emmert) f. 21.7.1813.

Far: Ole Johannesen Liestuen f. ca 1774 d. 4.11.1840, 66 år

Mor: Ragnhild Emmersdtr Liestuen f. ca 1768 d.1.3.1849 ,82 år

Bestefar Johannes Liestuen født ca 1744 død Nov. 1809.

Har problemer med lenkene idag, uvisst hvilken grunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tar i det i klartekst, så finner du det i kirkebøkene for Fron.

Engebret (Emmert) f. 21.7.1813.

Far: Ole Johannesen Liestuen f. ca 1774 d. 4.11.1840, 66 år

Mor: Ragnhild Emmersdtr Liestuen f. ca 1768 d.1.3.1849 ,82 år

Bestefar Johannes Liestuen født ca 1744 død Nov. 1809.

Har problemer med lenkene idag, uvisst hvilken grunn

Takk, da fikk jeg inn en ny brikke!

Kone til Engebret (Emmert) var Anne Pedersdtr Bakken f Sep 14 1817 d. 1891. Jeg har Peder Olsen og Rønnaug Pladsen oppført som foreldre etter en gammel slektsbok, men jeg vet ikke mer om disse, eller deres foreldre. Finnes det noe her også?

Og Ragnhild Emmersdtr Listuen (Svigermor til Rønnoug), har vi noe om hennes foreldre?

Tusen takk for hjelp, jeg har selv bladd igjennom dåpsdelen fra denne tiden, men skriften er til tider svært utydelig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anne blir født 14/9 1817 til Peder olsen Heggehoug og Rønnoug Olsdt Heggehoug.

18/10 1804 gifter ungkar peder Olsen Kluften seg med Rønnoug Olsdr Heggestuen.

Kandidat for Far til Peder Olsen Kluften kan være Ole Hansen Kluften u.Bøe som dør 8.12.1825 48 år gml.

Kandidat til far til Rønnoug kan være Ole Hansen heggestuen som dør 2477 1808, 53 år gml.

Foreldre til Ragnhild Emmersdtr, vet jeg ikke muligens Engebret Larsen Heggesveen, død 1810. men skudd i blinde

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anne blir født 14/9 1817 til Peder olsen Heggehoug og Rønnoug Olsdt Heggehoug.

18/10 1804 gifter ungkar peder Olsen Kluften seg med Rønnoug Olsdr Heggestuen.

Kandidat for Far til Peder Olsen Kluften kan være Ole Hansen Kluften u.Bøe som dør 8.12.1825 48 år gml.

Kandidat til far til Rønnoug kan være Ole Hansen heggestuen som dør 2477 1808, 53 år gml.

Foreldre til Ragnhild Emmersdtr, vet jeg ikke muligens Engebret Larsen Heggesveen, død 1810. men skudd i blinde

mvh

Tusen takk for hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider