Gå til innhold
Arkivverket

Oldefar Sigurd Eugen Kristoffersen

Lisbeth Wangen
 Del

Recommended Posts

Hei

Min oldefar Sigurd født 1897 i Drammen Bu.Han bor hos sine foreldre i 1900 tellingen.

http://www.rhd.uit.no/folketellinger/ftliste.aspx?ft=1900&knr=0602&kenr=064&bnr=0060&lnr=01

Bor der også i 1910:

http://www.rhd.uit.no/folketellinger/ftliste.aspx?ft=1900&knr=0602&kenr=064&bnr=0060&lnr=01

Etter det vet jeg dette:Han blir far til min bestefar Einar nummer 24:

Kildeinformasjon: Buskerud fylke, Tangen i Strømsø, Ministerialbok nr. II 8 (1902-1933), Fødte og døpte 1921, side 109.

Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=1223&idx_id=1223&uid=ny&idx_side=-115

Etter fødselen til min bestefar,hører man ikke fra han på mange år.Jeg vet min bestefar møtte han en gang da han var

blitt gammel.Men vet ikke noe mere om Sigurd ble gift.Etter hva jeg vet hadde min bestefar halvsøsken.Får ingen info

fra Statsarkivet på Kongsberg,da Sigurd døde så sent som i 1955.Noen som har noen tips om hvordan jeg skal finne mer

info?Glad for alle slags tips:) Jeg vet at Sigurd bodde hele sitt liv på Fjeldsbyen i Drammen.

Hoøsen Lisbeth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du bedt statsarkivet om opplysningar frå skiftet? eg har fått opplysningar som har vore mykje nyare enn frå 1955, men kanskje "villigheten" varierar...

Dessutan fann eg han i gravminneregisteret, dersom Drammen oppgjev namn på festar av grava (det varierar frå stad til stad), så kan du ringja og høyra kven som var festar i 1955.

Sigurd Kristoffersen 1955 Bisettelse 2405-1955 Felt:M Rad:08 Gravnr:020 Strømsgodset Drammen

Dødsannonsa til Sigurd er jo også til god hjelp :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Buskerud fylkes adressebok 1950/51 finner jeg ingen Sigurd Kristoffersen i Drammen, men det er nevnt en Eugen Kristoffersen, arbeider, Cappelensgt. 28 og på samme adr. Mathilde Kristoffersen, rengjøringskvinne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Buskerud fylkes adressebok 1950/51 finner jeg ingen Sigurd Kristoffersen i Drammen, men det er nevnt en Eugen Kristoffersen, arbeider, Cappelensgt. 28 og på samme adr. Mathilde Kristoffersen, rengjøringskvinne.

Hei

Sigurd Eugen bodde hele livet på Fjeldsbyen.Når det gjelder statsarkivets opplysninger,så ringte de meg og sa at de ikke hadde noen opplysninger å gi meg.Dette fordi det var taushetsbelagt.Om det var pga av arvelig sykdom eller annet vet jeg ikke.Uansett vet jeg at min bestefar hadde en halvbror.Han jobbet sammen med han i mange år før han visste hvem han var.Må sikkert ha vært veldig rart å finne ut det.Om det er riktig Eugen som er funnet med Mathilde som kone vet jeg ikke.Jeg håper jo at det plutselig dukker opp etterslekt av denne familien.For meg er det spennende å følge hans liv også.

Mange takk til dere som har hjulpet så langt.

Mvh.Lisbeth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På gravminner for Åssiden i Drammen finn eg Eugen Kristoffersen og Mathilde Elfrida Kristoffersen, begge fødd i 1908, gravlagde ved sidan av kvarandre, døde henholdsvis 1998 og 2005. Det kan sjølvsagt være tilfeldig, men det spørst om det er dei du har funne.

mvh Egil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På gravminner for Åssiden i Drammen finn eg Eugen Kristoffersen og Mathilde Elfrida Kristoffersen, begge fødd i 1908, gravlagde ved sidan av kvarandre, døde henholdsvis 1998 og 2005. Det kan sjølvsagt være tilfeldig, men det spørst om det er dei du har funne.

mvh Egil

Hei det stemmer nok ikke med årstallet.Sigurd døde i 1955.

Jeg får bare lete videre:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 år senere...

Hei .

Har ingen peiling hvordan det gikk med faren til Einar Kristoffersen , men han har jo en del halvsøsken da moren hans Kristine Marie Andersen f.25.11.1898 i Skoger , giftet seg med Karl Georg Jensrud f.18.03.1891 i Skoger og fikk barn med han , disse kjenner du kanskje til .

mvh.

Bjørn Eriksen

Lenke til kommentar
Del på andre sider