Gå til innhold
Arkivverket

Knut Helge Sandberg Hobøl - forfedre og eventuelle etterkommere søkes !

Helge Berntsen
 Del

Recommended Posts

Knut Helge Sandberg ble født 28/4-1942, og døde 30/1-1988. Han er gravlagt på Hobøl, og siste boligadresse var i Ellingsrudveien på Ski. På vegne av en slektning søker jeg forfedre, eventuelle etterkommere og nære slektninger til Knut. All hjelp mottas med stor takk !

Mvh

Helge Berntsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er utrolig nok en vrien gåte. Hobøl menighet bekrefter at Knut Helge er gravlagt på Hobøl, og at han skal være født på Vestby, men har ikke opplysninger om foreldre. Vestby menighet finner ikke hverken dåp eller konfirmasjon. Den som søker er hans biologiske datter. All hjelp mottas med takk !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi står fremdeles fast her merkelig nok. Knut Helge bodde i Ellingsrudveien nr. 39 på Ski. Han var far til en pike født på Nes i Romerike i 1961, som er den som søker informasjon om sine forfedre, og håper vi kan finne Knut Helges foreldre først og fremst :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får bare se dåpsbøker fra før 1930. Når det gjelder Statistisk sentralbyrås "Folkemengdens bevegelse" så vet jeg ikke hvor mange år det må ha gått før du får se på det.

Det er mulig du må på RA for å se disse papirene. Enklest, ring RA og spør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disnorge gravminner:

2072115 Ellen Marie Kristiansen 0212 1888 2503 1925 k b 2 6 Vis Hobøl Hobøl

2072116 Minda Johanne Sandberg 0908 1913 0408 1985 k b 2 6 Vis Hobøl Hobøl

2072117 Karl Eimar Sandberg 3001 1913 2109 1992 m b 2 6 Elsket og savnet Vis Hobøl Hobøl

-

2072698 Knut Helge Sandberg 2804 1942 3001 1988 m d 3 1 Vis Hobøl Hobøl

Endret av Torbjørn Igelkjøn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellen Marie d. 26/3 25:

Kildeinformasjon: Østfold fylke, Hobøl i Hobøl, Ministerialbok nr. I 6 (1905-1927), Døde og begravede 1923-1925, side 119.

Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=22281&idx_id=22281&uid=ny&idx_side=-107

Familien hennar i 1910: Lenke

Minda døypt i 1913:

Kildeinformasjon: Østfold fylke, Skiptvet, Ministerialbok nr. 11 (1901-1913), Fødte og døpte 1913, side 62.

Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=434&idx_id=434&uid=ny&idx_side=-66

Minda og Karl Sandberg g. i 1935:

Kildeinformasjon: Østfold fylke, Hobøl i Hobøl, Klokkerbok nr. Gb 0002 (1928-1945), Ekteviede 1935, side 97.

Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=7363&idx_id=7363&uid=ny&idx_side=-69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Karl Sandberg døypt 1913:

Kildeinformasjon: Østfold fylke, Tomter i Hobøl, Ministerialbok nr. II 2 (1905-1927), Fødte og døpte 1913-1914, side 12.

Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=22282&idx_id=22282&uid=ny&idx_side=-14

... og då må vel dette vere den familien i 1910: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har du overgått deg selv, Torbjørn ! Og takk til dere andre også for at vi endelig fikk denne karen plassert. Når man får slik kunnskap om sin far når man selv er 50 år gammel, kan dere forestille dere hva det betyr :-) Her har vi nok å drive med for lang tid fremover..

Vennlig hilsen

Helge Berntsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 11 måneder senere...

Hei,

Ble tipset om denne saken av min bror. Jeg tilhører samme slekt, og har for noen år siden forsøkt å lage noen diagrammer over forfedrene. Kom tilbake til 1700-tallet. Filene er imidlertid for store til å vedlegges her, men jeg kan sende dem på mail hvis det er av interesse.

M.v.h. Bjørn Sandberg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Bjørn, min interesse var knyttet til et arbeid jeg gjorde for en datter av Knut Helge, og jeg er sikker på hun ville være svært takknemlig for ytterligere opplysninger om sin far. Fint om du sender en mail til: akfrekl@online.no

Du blir sikkert vel mottatt !

Mvh

Helge Berntsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider