Gå til innhold
Arkivverket

Døde i Bergen 1912-1972

Tore Trollsaas
 Del

Recommended Posts

Heisann.

Er kjempeglad for alle data som bergenserne har lagt ut. Et eksempel til etterfølgelse... Hallo! Er dere der Oslo?

Men en ting finner jeg ganske håpløst & bortkastet å bruke; "Døde i Bergen 1912-1972" er jo rene gjetteleken, fordi det inneholder så lite data om den enkelte avdøde at det er *umulig* å være endog 50% sikker på at jeg har funnet rette vedkommende.

Har egentlig sluttet å bruke den, men så var den en person jeg ikke fant som død noe sted. Prøvde Døde i Bergen 1912-1972, men det var jo bare tull. Bortkastet tid, når man ikke får info tilbake om når vedkommende ble født eller hvor gammel e.l. som gjør at man kan identifisere med en viss trygghet.

Så et lite hjertesukk: Er det noen planer om å tilføre "Døde i Bergen 1912-1972" noe mer informasjon slik at de avdøde blir lettere å identifisere?

mvh Tore

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne databasen er registeret til skifterettens dødsfallsprotokoller. Den er laget for å sikre rask framfinning i disse protokollene, som er publisert fram til 1935, se f. eks.

Kildeinformasjon: Bergen fylke, Bergen by, Dødsfallsprotokoll 18 , 1934-1936, oppb: Statsarkivet i Bergen.

Permanent sidelenke: http://arkivverket.no/URN:sk_read/27868/2/

Permanent bildelenke: http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-sk20090612310002.jpg

Databasen er en av våre mest brukte. Det tyder på at det er en del mennesker som finner verdi i den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne databasen er registeret til skifterettens dødsfallsprotokoller. Den er laget for å sikre rask framfinning i disse protokollene, som er publisert fram til 1935, se f. eks.

Fantastisk! Beklager mitt litt negative innlegg, men jeg har ikke vært oppmerksom på dette. Overså nok opplysningen om denne sammenhengen. :rolleyes: Kanskje det kan tydeliggjøres enda bedre, for oss østlendinger som "har litt tungt for det" :unsure:

Roser til Bergen!

mvh Tore

Lenke til kommentar
Del på andre sider