Gå til innhold
Arkivverket

Underoffiser 1820 Trondheim

Tore Wold
 Del

Recommended Posts

Iver Wold står i kirkebøkene til Vår Frue Kirke som far til Eduard Wold (1820) og Oliver Wold (1823) og med stilling Underoffiser. I samme kirke er en forhenværende Exersermester Iver Olsen Wold begravet den 19.6.1958 og med fødelsår 1783. Denne personen er ikke registrert i folketellinga i 1801. Var underoffiserer eller militære ikke med på folketellinga? Hvor kan jeg finne mere informasjon om denne Underoffiseren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Iver Wold står i kirkebøkene til Vår Frue Kirke som far til Eduard Wold (1820) og Oliver Wold (1823) og med stilling Underoffiser. I samme kirke er en forhenværende Exersermester Iver Olsen Wold begravet den 19.6.1958 og med fødelsår 1783. Denne personen er ikke registrert i folketellinga i 1801. Var underoffiserer eller militære ikke med på folketellinga? Hvor kan jeg finne mere informasjon om denne Underoffiseren?

Anders Todal har skrevet boka "Underoffisersskulen i Trondheim" 1804-1930.

I 1804 er det en Iver Astad som er elev. Han skal være født 1783 i Øre i Møre og Romsdal.

Foreldre Gunnar Olsen Astad og Kari Hansdatter.

Kanskje det er din Iver.

V.h.

Odd Annar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anders Todal har skrevet boka "Underoffisersskulen i Trondheim" 1804-1930.

I 1804 er det en Iver Astad som er elev. Han skal være født 1783 i Øre i Møre og Romsdal.

Foreldre Gunnar Olsen Astad og Kari Hansdatter.

Kanskje det er din Iver.

V.h.

Odd Annar

Hei Odd Annar.

Tusen takk for svaret. Jeg skal prøve å følge opp dette og se om jeg kommer videre.

Vet du om denne boka er tilgjengelig hos Arkivverket eller Gunneriusbiblioteket?

Mvh

Tore

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Odd Annar.

Tusen takk for svaret. Jeg skal prøve å følge opp dette og se om jeg kommer videre.

Vet du om denne boka er tilgjengelig hos Arkivverket eller Gunneriusbiblioteket?

Mvh

Tore

Hei Tore.

Det må jeg innrømme at jeg ikke vet.

Det var Tr.heim befalsforening som i sin tid (1949) sto som utgiver.

Mitt eks. fikk jeg tilsendt i posten etter å ha snakket med en i forsvarsforeningen i Tr.heim.

De hadde mange eks. liggende.

Lykke til.

V..

Odd Annar

Lenke til kommentar
Del på andre sider