Gå til innhold
Arkivverket

Butikkene på Klokkervik I Sund Kommune

Atle Sj.
 Del

Recommended Posts

Hei

Vi har prøvd å finne navnene på de tre butikkene som var på Klokkarvik i Sund i slutten av 1950 årene. Den enne hette Opset også var det en i Neset.Mener også at det var en der hvor telefonen og posten var, jeg mener at der i dette huset eller i nærheten var en skomaker.

Håper det er noen som kan hjelpe.

Mvh

Atle Sjursen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=44&filnamn=f18011301&gardpostnr=1591&personpostnr=11567&merk=11567#ovre Jeg skjønner ingen ting. Det skal være en lenke til WebBok ang. cirkulærer til postkontorer bok 585.. Får håpe du ser den riktige lenka og ikke 1801.

Prøver igjen http://da2.uib.no/cgi-win/WebBok.exe?slag=lesside&bokid=post1940&sideid=6&storleik= Nå ser det ut som det virker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klokkervik i Sund kommune ligger på Sotra i Hordaland altså på Vestlandet.

Atle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

ROgnald Ingebriktsen opna landhandel i 1882 - gjekk under navnet R Ingebriktsen og ble nedlagt i 1970 år (låg på det du kaller neset med telefon/telegraf vegg i vegg - og Erik skomaker like ved

A Opseth Dagligvare opna like etter 2 verdenskrig - nedlagt rundt 2000

Klokkarvik Landhandel opna i 1931 og nedlagt i slutten av 1960 åra (siste bestyrer var Solveig Børnes)

I tillegg startet familien Taranger butikk og bakeri virksomhet til rundt 2 verdenskrig

mvh,Jostein Børnes

Hei

Når det gjelder fam Taranger sin virksomhet så startet den før 1865 og de holdt det gående til like rundt 2 verdenskrig. Låg ved Sundssjøen.

mvh,Jostein Børnes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

ROgnald Ingebriktsen opna landhandel i 1882 - gjekk under navnet R Ingebriktsen og ble nedlagt i 1970 år (låg på det du kaller neset med telefon/telegraf vegg i vegg - og Erik skomaker like ved

A Opseth Dagligvare opna like etter 2 verdenskrig - nedlagt rundt 2000

Klokkarvik Landhandel opna i 1931 og nedlagt i slutten av 1960 åra (siste bestyrer var Solveig Børnes)

I tillegg startet familien Taranger butikk og bakeri virksomhet til rundt 2 verdenskrig

mvh,Jostein Børnes

Hei

Når det gjelder fam Taranger sin virksomhet så startet den før 1865 og de holdt det gående til like rundt 2 verdenskrig. Låg ved Sundssjøen.

mvh,Jostein Børnes

Hei

Min kone og jeg lurte på dette med disse butikkene på Klokkervik og dermed var det å huske da.Vi ble fort enig om Opseth og den som ble omtalt som i Neset. Men det var den som du sier var Ingebriktsen.

Mine svigerforeldre kommer fra Sotra og svigermor bodde på Førestraumen, og hette Hiorth.

Takk for hjelpen

Atle

Lenke til kommentar
Del på andre sider