Tore Thorsson Skrevet Februar 16, 2012 Del Skrevet Februar 16, 2012 Hei, jeg er på utkikk etter litt bakgrunnsinfo om disse gårdene, samt bumerker eller segl osv som finnes. Jeg har sett igjennom hyllingene og der finnes det ingenting. Info om Kvålen har jeg fra I Kleiven, men mangler merke. Heringstad, Sel Kvålen, Kvikne, Nord-Fron Tynnøl, Lesja Jorekstad (Jørstad), Fåberg Holen, Gausdal Ungstad? Takk! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ken V. Nordberg Skrevet Februar 17, 2012 Del Skrevet Februar 17, 2012 Arnfinn Kjelland har tegninger av noen bumerker fra Tynnøl i sin Bygdebok for Lesja (andre bind). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Cappelen Skrevet Februar 17, 2012 Del Skrevet Februar 17, 2012 Mulige segl kan du f.eks. sjekke blant seglene på enevoldsregjeringsakten 1661 og på fullmaktene til representantene dit. Seglene på enevoldsregjeringsakten skal utgis i Danmark i år, men fullmaktenes segl kommer ikke med og må sjekkes med originalene som er i riksarkivet. Akten med underskrifter og fullmaktenes utstedere er trykt med navnene i Aktstykker til de norske stændermøders historie 1548-1661, 3. bind 1. hefte (Oslo 1974) som kan kjøpes fra riksarkivet. Jeg sitter her en kveldsstund og har selv ikke nå sjekket mere. Hilsen Hans Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Logg inn for å kommentere
Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn
Logg inn nå