Gå til innhold
Arkivverket

foto - skute og fly


Siri Sæther
 Del

Recommended Posts

Gammel familiealbum inneholder disse to bildene. Min manns bestefar var en allsidig mann, men hvorfor disse to bildene er limt inn blant familiebildene, det har jeg ikke forstått... Navnet som står på båten er M.I25A, mens på fly-vingen står det NR-12269.

 

Kanskje noen kan fortelle meg noe om bildene? Håper jo at opplysningene kan fortelle meg mer om bestefar Sverres bakgrunn. Sverre var født i Tromsø i 1912, etternavnet var Jensen. Om han selv har tatt bildene, er de vel mest sansynlig fra tidlig 1930-tallet.

post-2248-0-74033800-1329502898_thumb.jpg

post-2248-0-28231400-1329502981_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Berre eit par ting..

Dersom dette er Bratvaag, kan det ikkje vere seinare enn 1931. Ifl. historia Berit har funne, ville skuta fått nytt fiskerimerke som slutta på HD (for Hareid) det året. Om "ledige" merke vart brukte omatt (og evt. kor fort), er eg ikkje sikker på - men det kan sikkert nokon finne ut. At ei skute frå Ålesund ("A") ikkje har høgare nummer enn 125 tyder vel på at dei vart brukte omatt.

 

Det andre er at det ikkje er den same skuta som har flyet ombord (så sant dei ikkje har bygd om...). Det er mange detaljar som er ulike.

 

Ein tredje ting er at det ikkje var uvanleg at nordlendingar hadde hyre på Sunnmørs-båtar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I merkeregisteret 1920 finn vi M 125 A - nemnd som "Egil" (Det var jo litt artig). Båten er bygd i 1899 og eigar er Birger Lied - Ålesund.

 

I 1930 tilhøyrer merket M 125 A "Bratvåg", byggeår 1922. Eigar AS M/K Bratvåg - Ålesund.

 

I 1934 finn eg ikkje "Bratvåg" verken i Ålesund eller Hareid (M 125 A er overtatt av ein annan båt). Derimot finn eg "Mk Kviting" byggeår 1922 med merke M 14 HD, då altså Hareid. Eigar er Bjørn Øvrelid m. fl. - Hjørungavåg.

 

mvh Egil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Då har Egil stadfesta at ei anna skute har fått merket M125A etter 1931. Spørsmålet er om dette også er ei ishavsskute. Dersom ikkje, er det rimelegvis Bratvaag - og biletet må vere teke seinast i 1931.

 

 

Om vi ser øye i lenkja til Reidar,

http://www.south-pole.com/p0000110.htm

finn vi bilete av det same flyet der; under avsnittet "The second attempt". Flyet er "Polar Star". Mannskapet både på flyet og på båten som fraktar det var norske. Båten og flyet reiste til sørishavet - og det ser ut til at fotografen (Sverre?) har vore med.

 

Det kan vere verd å leite etter meir stoff om Ellsworth-ekspedisjonane. Kanskje det dukkar opp mannskapslister?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Retter litt på forrige innlegg, jeg misforsto nok likevel, for båtmannskapet som fraktet flyet var sikkert ikke med inn på isen? Muligens er det båten fra innlegg 1 som losser flyet i Ellsworth-lenken? Flott å komme over slike bilder i familiealbumet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Då har Egil stadfesta at ei anna skute har fått merket M125A etter 1931. Spørsmålet er om dette også er ei ishavsskute. Dersom ikkje, er det rimelegvis Bratvaag - og biletet må vere teke seinast i 1931.

 

 

Båten som hadde merke M 125 A i Ålesund i 1834 heitte "Må leik", og var meint for fjordfiske (Må = åpen motorbåt). Den var 22 fot lang og bygd i 1931. Eg vil tru at den då fekk merket "M 125 A" som ny. Det er då i alle fall ikkje den som er på bilde.

 

M 14 HD "Mk kviting" som vi finn i 1934 på Hareid var meint å skulle nytte til ishavsfiske, var 80,8 fot lang.

 

M 125 A "Mk Bratvåg" i Ålesund i 1930 var meint til havfiske og ishavsfiske, og var 80,8 fot lang.

 

Eg kan ta med at vi finn M 125 A "Mk Bratvåg" i 1928 med same nemningane som i 1930, men i 1926 er M 125 A merket til "Ms Alken" som var 22 fot lang, og meint for kystfiske og fisketransport.

 

Dersom bilde skal være tatt på 1920-talet, byrjinga av 1930-talet, så er det altså ikkje andre kandidater er "Mk Bratvåg". Bilde må då være tatt mellom 1926 og 1931.

 

mvh Egil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som crew'et til Ellsworth er nevn under Second Attempt, eller er det jeg som misforstår?

 

Dei "viktige" er nemnde med namn; skipper, 1. og 2. styrmann, 1. og 2. maskinist og "cabin boy" (stuert?). Båtsmann og tre sjøfolk er ikkje nemnde med namn.

Det var fleire turar og det var sikkert utskiftingar i mannskapet. I 1939 skal det ha vore 9 sunnmøringar med på turen, jf.

http://www.liavaag.org/Liavaag/Wyatt-Earp-Ekspedisjonen.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Ja, Ivar. Ellsworth hadde 4 ekspedisjoner dit sørover. I omtale av en av dem nevnes

Bernt Balchen som pilot. Mye å finne ved å google.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.