Leif Salicath Skrevet Februar 19, 2012 Del Skrevet Februar 19, 2012 Jeg får ikke helt tak i farens navn, se lenke 31.okt.1754 Anna Maria (Hansdatter) døpes. Noe med Tord ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Grete Singstad Skrevet Februar 19, 2012 Del Skrevet Februar 19, 2012 Tror det står Hans Tords. Smed. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Grete Singstad Skrevet Februar 19, 2012 Del Skrevet Februar 19, 2012 Kan være samme mann som nr. 135 her: Ekstraskatten av Skien by 1743 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Leif Salicath Skrevet Februar 19, 2012 Forfatter Del Skrevet Februar 19, 2012 Kan være samme mann som nr. 135 her: Ekstraskatten av Skien by 1743 Tusen takk, Grete. Er han toller eller smed ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Grete Singstad Skrevet Februar 19, 2012 Del Skrevet Februar 19, 2012 Siden tolleren og Hans skatter hver for seg er det nok snakk om to forskjellige personer - som begge bærer tilnavnet Smed/Smeed, men de er kanskje i slekt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Grete Singstad Skrevet Februar 19, 2012 Del Skrevet Februar 19, 2012 DAs side over ekstraskatten viser at det ikke står Toller, men Tollev, og at både han og Hans er smeder. Min lenke Her er skiftet etter smed Hans Thorsen: Min lenke Skiftet etter Hans og skiftet etter Tollev Thorsen viser at de var brødre: Min lenke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Leif Salicath Skrevet Februar 20, 2012 Forfatter Del Skrevet Februar 20, 2012 Hei Grete. Tusen takk for hjelpen. Dette ser bra ut. mvh Leif Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Logg inn for å kommentere
Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn
Logg inn nå