Gå til innhold
Arkivverket

Jens Nielsen Hals (ca. 1615 - d. etter 1671)

Bjørn Andreas Johansønn Løkken
 Del

Recommended Posts

Jeg siterer fra Roger Fossum sin Hjemmeside :

Jens Nielsen Hals ble muligens født omkring 1615 på Halsgaard, Hals, Jylland, Danmark . Han var trolig sønn av Niels Jensen Skjelvig og Anne Andersdatter Hals . Jens var gift med Dorthe Hansdatter Tisløff.

Muligens litt dumt spørsmål , men kan man gå utifra at dette er korrekt ?

vennlig hilsen Bjørn Løkken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg siterer fra Roger Fossum sin Hjemmeside :

Jens Nielsen Hals ble muligens født omkring 1615 på Halsgaard, Hals, Jylland , Danmark . Jens var gift med Dorthe Hansdatter Tisløff.

Han var trolig sønn av Niels Jensen Skjelvig og Anne Andersdatter Hals .

Muligens litt dumt spørsmål , men kan man gå utifra at dette er korrekt ?

vennlig hilsen Bjørn Løkken

Jeg tar sjangsen på og løfte denne også jeg .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Reidar , tror en skal være riktig så oppegående og dyktig for å trekke riktig konklusjon av disse 472 innlegg . Er vel litt for mye amatør til det tror jeg :-)) Ser ikke ut til at noen av de debatanter har trukket noen konklusjon på det jeg lurer på der , men der er det fort gjort og overse informasjon.

Vennlig hilsen Bjørn .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 måneder senere...

Du kan trøste deg med at det er mange som har forsøkt seg på dette temaet. Svaret ligger nok muligens i til nå uleste skifter el. Roger og jeg klarte ihvertfall å avlive myten om at Ridefoged Jens Andersen Hals var far til de syv barna fra skiftet i København i 1713. Og at veien fra Østerdalen altså ikke går via Ystad. Men at vi nok allikevel havner i Hals i Kær herred på Jylland er forholdsvis sikkert.

Det har forresten vært veldig stille - veldig lenge nå om denne Hals-slekten fra Østerdalen. Vi har vel sånn halvveis gått å ventet på nye opplysninger som Robert de Robelin skal ha gitt uttrykk for at han hadde, og som skulle gis ut i forbindelse med en bok/artikkel el.

Stein Ole Kjær

Lenke til kommentar
Del på andre sider