Gå til innhold
Arkivverket

Tor(d) Siversønn Slovarp Lunde , Venabygd ?

Bjørn Andreas Johansønn Løkken
 Del

Recommended Posts

Tor(d) Siversønn Slovarp Lunde født 1701 ved Slovarp , dør 1 juni 1766 Lunde . Tor(d) gifter seg 8 juni 1724 med Anne Christensdatter Lunde født 1700

Jeg kjenner til disse barna :

- Berte Tordsdatter Lunde

- Siver Tordsønn Lunde

- Mari Tordsdatter Lunde

- Else Tordsdatter Lunde

- Anne Tordsdatter Lunde

- Christen Tordsønn Lunde

- Marthe Tordsdatter Lunde

- Ole Tordsønn Lunde

Noen som vet :

- Noe om foreldrene ?

- Noe om gardene Slovarp og Lunde ? antar disse da er i Venabygd

- Hvor ble det av barna ? jeg har ikke noe data på dem bortsett fra navnene .

med vennlig hilsen Bjørn .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Ann-Mary , tusen takk for svar . " Den satt i sikringsboksen " Dette var iallefall riktig slekt du fant . Tusen hjertelig .

Vennlig hilsen Bjørn :-)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I 1737 har Tord Sjursen byksla 1 hud bondegods i øvre Lunde. Han har og byksla 2 huder i øvre Lunde som tilhørde Ringebu prestebol.Føderå til Hans Pedersen og hu.

Sønnen Sjur Tordsson brukte denne delen av øvre Lunde til 1760 da han avstår til Gudbrand Hanssen.

Den gamle garden øvre Lunde vart delt i 3-4 deler på 1700 tallet. Det var ein av desse Tord Sjursson byksla. Tord Sjursson var son til Sjur Tordsson Mælum på Slovarp og Berte Larsdtr.

(Berte var truleg frå sygard Haugstad, i Venabygden. Slovarp var før presteenkesete. Slovarp ligg på Kjønnås(i Ringebu hovedsogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I 1737 har Tord Sjursen byksla 1 hud bondegods i øvre Lunde. Han har og byksla 2 huder i øvre Lunde som tilhørde Ringebu prestebol.Føderå til Hans Pedersen og hu.

Sønnen Sjur Tordsson brukte denne delen av øvre Lunde til 1760 da han avstår til Gudbrand Hanssen.

Den gamle garden øvre Lunde vart delt i 3-4 deler på 1700 tallet. Det var ein av desse Tord Sjursson byksla. Tord Sjursson var son til Sjur Tordsson Mælum på Slovarp og Berte Larsdtr.

(Berte var truleg frå sygard Haugstad, i Venabygden. Slovarp var før presteenkesete. Slovarp ligg på Kjønnås(i Ringebu hovedsogn)

Til Ole :Tusen takk for svar og innspill .

Til Torbjørn : Tusen takk for svar og innspill , samt mulig viktig ledetråd ad. Berte Larsdatter sitt opphav . Har du noe på garden Sygard Haugstad i Venabygd som indikerer at hun kunne være derfra ?

Med vennlig hilsen Bjørn Løkken .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 år senere...

Hei,

Jeg fant tilfeldigvis denne tråden, og tenkte jeg bare skulle nevne, hvis jeg ikke har bommet helt et sted på veien, at Tords datter Anne er min kones 4*tippoldemor. (Hun var gift med en Engebret Povelsen (Lybek) fra Ringebu.)

Jeg vet ikke hvor mye informasjon du har funnet på barna siden denne tråden ble startet, og 7 ledd nedover blir kanskje litt langt, men måtte nesten nevne det :-)

Kom også over et tre på Ancestry hvor noen få av barna ligger: http://wc.rootsweb.ancestry.com/cgi-bin/igm.cgi?op=GET&db=2324&id=I4179

mvh

Kyrre

Lenke til kommentar
Del på andre sider