Gå til innhold
Arkivverket

Kirkebøker m/feil adresse

Berit Knudsen
 Del

Recommended Posts

Nå har jeg prøvd flere ganger å legge inn en lenke til kirkebok.

Jeg hadde bare en bok oppe, klokkerbok I2 1860-87 Gol/Gol.

Men det er ikke den som vises i lenka, men en helt annen kirkebok: Mini I5 1887-1900.

Jeg er helt sikker på at det ikke er jeg som har lagt inn feil bok. Jeg var i klokkerboka, og bare bladde forover i den for å komme til riktig side.

I mitt siste forsøk la jeg inn samme lenke 2 ganger, og siste gang ble riktig.

Debatten http://forum.arkivverket.no/index.php?/topic/176589-kari-olsdatter-opphav/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg prøvd flere ganger å legge inn en lenke til kirkebok.

Jeg hadde bare en bok oppe, klokkerbok I2 1860-87 Gol/Gol.

Men det er ikke den som vises i lenka, men en helt annen kirkebok: Mini I5 1887-1900.

Jeg er helt sikker på at det ikke er jeg som har lagt inn feil bok. Jeg var i klokkerboka, og bare bladde forover i den for å komme til riktig side.

I mitt siste forsøk la jeg inn samme lenke 2 ganger, og siste gang ble riktig.

Debatten http://forum.arkivverket.no/index.php?/topic/176589-kari-olsdatter-opphav/

Det er ikke noe galt med metadataene. Som du kjenner til, hender det at programvaren blander lenker når flere vinduer er oppe. At programvaren skal lage problemer også utenom dette, har jeg aldri observert, men jeg tør ikke utelukke det fullstendig. (Jeg er ikke utpreget programmeringskyndig, og jeg kjenner ikke programkoden.) Uansett planlegger vi en ny programvare for visning av kirkebøker. Der vil vi bygge opp lenkene som i programvarene for skifter og rettergang, og så langt jeg kan begripe, vil disse problemene da elimineres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svaret.

Men her var kun ett vindu åpent. Har brent meg på dette før, så det første jeg gjør er å lukke evt. andre vinduer.

Det er bra at det blir nytt system da det jo er litt håpløst å måtte lukke vinduer for å lage lenker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.