Gå til innhold
Arkivverket

Oberts Paulsens Dragonkompani 1725-1728

Gunnar Sigve Aurdal
 Del

Recommended Posts

Hei!

Eg leitar etter informasjon om ein dragon ved namnet Anders Olsen, som var under major Rye sitt kompani, som igjen var ein del av Oberst Paulsens "norske gevorbne dragoner til fots". I boka Vakten ved Vinger - Kongsvinger Festning 1682-1807, s. 366 (Rastad 1992), er kompaniet nemnd med 89 mann frå sept. 1725 til sept. 1728.

Kvar Anders kom frå, eller blei av veit eg ikkje. Han vart uekte far til ein Jon Andersen Bratvalsgrina i Jevnaker, fødd 1728, og er i rein farslinje bakover frå meg.

Eg er usikker på om nokon kan hjelpe meg her, eller om det er eit anna arkiv eg skal kontakte. Er særs glad for hjelp!

Mvh. Gunnar Sigve Aurdal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Oberst Paulsens gevorbne dragonregiment ble opprettet i 1719, mange av de opprinnelige soldatene var tidligere landdragoner, det vil en slags type heimevernssoldater som nå ble omgjort til regulære soldater. Andre ble overført fra andsre dragonregimenter. Men regimnetet bestod etterpå av vervede soldater. I fredstid stilte det garnisoner på festningene osv. Regimentet gikk i 1733 vervet infanteriregiment. Det ble kalt etter sjefene. (1729 Øtken, 1733 Frølich, 1740 Ulrichsdal). Først i 1758 ble det offisielt Nordenfjelske infanteriregiment, men dette navnet brukes likevel ofte i arkivene om regimentet også før .

Det finnes noen ruller fra regimentet i Kommanderende Generals arkiv på RIksarkivet, se her: http://arkivportalen...e=underliggende

Her er det tre pakker med brev og liste fra regimentet 1719-1732, nr. 252-254. Det er også flere pakker med brev og lister fra Nordenfjelske infanteriregiment1733-1767.

Er du heldig kan du finne noe der.

Mvh.

Ola Teige

Hei!

Eg leitar etter informasjon om ein dragon ved namnet Anders Olsen, som var under major Rye sitt kompani, som igjen var ein del av Oberst Paulsens "norske gevorbne dragoner til fots". I boka Vakten ved Vinger - Kongsvinger Festning 1682-1807, s. 366 (Rastad 1992), er kompaniet nemnd med 89 mann frå sept. 1725 til sept. 1728.

Kvar Anders kom frå, eller blei av veit eg ikkje. Han vart uekte far til ein Jon Andersen Bratvalsgrina i Jevnaker, fødd 1728, og er i rein farslinje bakover frå meg.

Eg er usikker på om nokon kan hjelpe meg her, eller om det er eit anna arkiv eg skal kontakte. Er særs glad for hjelp!

Mvh. Gunnar Sigve Aurdal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 måneder senere...
  • 10 måneder senere...

Det var diverre lite å hente på Riksarkivet, trass god hjelp. Har avfotografert alle sidene eg fann med Anders Olsen, men det var ikkje mykje informasjon om dei. Det stod meir om hestane enn folka! :) Dei viktigaste dokumenta var jo om det gevorbne dragonregimentet, men der var diverre ikkje noko matnyttig, anna enn alder.

Eg har Y-DNA-testa denne linja, og fått relativt nære treff frå Støren og omegn. Eg har difor leita etter aktuelle Anders Olsenar i Sør-Trøndelag. Finst det militærrullar, eller andre kjelder, på Statsarkivet i Trondheim?

Gunnar

Lenke til kommentar
Del på andre sider