Stian Høiset Skrevet Februar 25, 2012 Del Skrevet Februar 25, 2012 Sidse Torup står anført i FT1801 til å være 77 år. Hun er "Hustruens moder", og hustruen Birgite Maria er 30 år. Det tilsier at Sidse skulle vært 47 år ved fødselen. Det går muligens an, men jeg skulle gjerne hatt en kontrollsjekk av originalen at det ikke er en transkriberingsfeil. Kan en slik sjekk enkelt la seg gjøre, hadde jeg vært takknemmelig. Til orientering er Sidse mest trolig fra Danmark, så det er vrient å finne dåpen hennes. Spørsmålet blir rettet for å dobbeltsjekke mot begravelser i Skien, hvor mange kvinner ble begravet under ektemannens navn. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arkivverket - Kristian Hunskaar Skrevet Februar 25, 2012 Del Skrevet Februar 25, 2012 Sidse Torup står anført i FT1801 til å være 77 år. Hun er "Hustruens moder", og hustruen Birgite Maria er 30 år. Det tilsier at Sidse skulle vært 47 år ved fødselen. Det går muligens an, men jeg skulle gjerne hatt en kontrollsjekk av originalen at det ikke er en transkriberingsfeil. Kan en slik sjekk enkelt la seg gjøre, hadde jeg vært takknemmelig. Folketellinga 1801 beror i Riksarkivet. Mikrofilmen er skanna, men foreløpig ikke indeksert. Så vidt jeg kan se, må transkripsjonen være riktig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Høiset Skrevet Februar 26, 2012 Forfatter Del Skrevet Februar 26, 2012 Takk, ja, det ser unektelig slik ut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Logg inn for å kommentere
Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn
Logg inn nå