Gå til innhold
Nasjonalarkivet

Recommended Posts

Har behov for hjelp til å tyde hva som står skrevet i forhold til fødsel og dåp for Marit Kristine Hansdatter f 1831 i Øksnes. Se Nordland, Øksnes ministralbok 1820 til 1840, side 109 nr 19. Er også int i å få vite hvordan jeg legger inn link fra arkivverket og inn her.

Når er hun født? 3 okt?, Spørsmålet videre er når døpt 24.08,???

Hvem er faddere?

1. Main Scheldrup ......?

2. Nille Marie .......?

3. Dorthea.......Dyrø?

4. Sander Olsen, Austringen?

5. Tobias Andreassen, Dyrøya

Anmerkninger?

:unsure:

mvh Tone

Madm Schjeldrup Bredstrand,

Nille Marie Jacobsdat Fjeldgrimstad,

Dorthea Olsdat: Dyrø,

Sander Olsen ?????

Tobias Andreasen Dyrø

Anm: Moderen indledet samme Dag

Hun er født 3 Oktober og døpt 24 S. eft: Trin: (i 1831 var dette 13. November).

NB: jeg er litt usikker på gardsnavnene, kanskje noen andre kan dobbeltsjekke for deg.

Permanent sidelenke til den aktuelle siden er forresten her: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=16732&idx_id=16732&uid=ny&idx_side=-56

Du kan finne permanent sidelenke og bildelenke ved og velge "Øverst" fra menyen etter "Bildeinformasjon" øverst i webleseren når du ser på en kirkebokside. All bildeinformasjon for den aktuelle siden vises da øverst i vinduet til webleseren. Kopier lenken markert "Permanent sidelenke" og lim den inn her. Håper du får det til! :)

Madm Schjeldrup Bredstrand,

Nille Marie Jacobsdat Fjeldgrimstad,

Dorthea Olsdat: Dyrø,

Sander Olsen ?????

Tobias Andreasen Dyrø

Anm: Moderen indledet samme Dag

Hun er født 3 Oktober og døpt 24 S. eft: Trin: (i 1831 var dette 13. November).

NB: jeg er litt usikker på gardsnavnene, kanskje noen andre kan dobbeltsjekke for deg.

Det skal nok være "Sander Olsen, Østringen" Austringen.

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.