Gå til innhold
Arkivverket

ArkivDigital är gratis nu i helgen (17-18 mars 2012)

Per Sørdal Lofoten
 Del

Recommended Posts

Hos meg står det berre "Kopiera". Og det er alt!

Så me snakkar nok om ulike utgåver av leseeininga tilpassa ulike system og maskinar her. Identisk brukargrensesnitt har han iallfall tydelegvis ikkje. Merkeleg nok.

Det ser slik ut. I min versjon på Windows, kan jeg åpne flere bøker og de blir liggende ved siden av hverandre som Arkfaner. Blir det slik i Mac-versjonen også?

Det jeg ikke ser på bildet av din versjon (i tillegg til at AID-feltet mangler), er verktøylinjen. Om en høyreklikker på det grå feltet til høyre for Bildinnst. kan en krysse av for om Verktygsrad skal vises eller ikke. (Verktøylinjen er grå når jeg står i søkebildet, men aktiviseres når jeg er inne i en bok.)

(Se bilde av hvordan begge disse tingene ser ut i min versjon i det andre innlegget mitt i tråden, innlegg #5.)

.

Endret av Anne-Lise Hansen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper at noen sender et lite varsel i GOD tid neste gang :mellow:

Så det først nå og da er det jo liten vits i å sette igang, når man ikke har erfaring fra før. 2 dager er veldig lite å tilby som smakebit, synes jeg. Men slik blir det, når pengene bestemmer.

Takk og pris for de danske og norske kildene !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det pleier å komme den helgen de har slektsforskerdager også på høsten,

men du må følge med, for man får beskjed bare noen få dager før som regel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det pleier å komme den helgen de har slektsforskerdager også på høsten,

men du må følge med, for man får beskjed bare noen få dager før som regel.

Skjønner det - var bare et lite hjertesukk .....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Anne sier, får en disse tilbudene i anledning slektsforskerdager, men kanskje det står på sidene til DIS og NSF på forhånd?

Släktforskardagarna 2012 i Sverige - 24. - 26. Augusti i Gävle: http://www.sfd2012.s...ngar/arrangorer

(Denne gangen skal Ancestry være hovedsponsor.)

Den norske Slektsforskerdagen er 27. oktober 2012 og det pleier i allfall å være nedsatt pris på abonnementer i denne perioden, (slik som Arkiv Digital har nå fram til 1. april).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man får gjerne en email fra AD også noen dager før hvis man har

vært inne og prøvd tidligere.

Anne

Jeg fikk en e-mail fra: kundtjanst@arkivdigital.se

Per

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser slik ut. I min versjon på Windows, kan jeg åpne flere bøker og de blir liggende ved siden av hverandre som Arkfaner. Blir det slik i Mac-versjonen også?

Ja

Det jeg ikke ser på bildet av din versjon (i tillegg til at AID-feltet mangler), er verktøylinjen. Om en høyreklikker på det grå feltet til høyre for Bildinnst. kan en krysse av for om Verktygsrad skal vises eller ikke. (Verktøylinjen er grå når jeg står i søkebildet, men aktiviseres når jeg er inne i en bok.)

(Se bilde av hvordan begge disse tingene ser ut i min versjon i det andre innlegget mitt i tråden, innlegg #5.)

.

Noko grått felt til høgre for "Bildinnst." ser eg ikkje, nei. Men ser det for så vidt heller ikkje på biletet ditt i innlegg # 5.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noko grått felt til høgre for "Bildinnst." ser eg ikkje, nei. Men ser det for så vidt heller ikkje på biletet ditt i innlegg # 5.

Jeg skulle kanskje heller kalle det den grå bakgrunnen. Dette er litt av bildet du la inn og jeg har markert hvor jeg høyreklikker.

Etter at jeg har høyreklikket, kommer valget å vise verktøylinjen eller ikke opp.

post-162-0-40872000-1332104170_thumb.jpg

post-162-0-91781200-1332104563_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle kanskje heller kalle det den grå bakgrunnen. Dette er litt av bildet du la inn og jeg har markert hvor jeg høyreklikker.

Etter at jeg har høyreklikket, kommer valget å vise verktøylinjen eller ikke opp.

Flotte biletutsnitt her! Eg er heilt med, og me har ikkje snakka forbi einannan. Så me sit vel att med at Arkiv Digital si Mac-utgåve anten er noko strippa, eller at leseeininga deira for Mac mogelegvis ser ulik ut på ulike systemversjonar av Mac. Eg har som sagt den siste, 10.7.3 Løva.

Lenke til kommentar
Del på andre sider