Gå til innhold
Arkivverket

skiftepapirer/ dødsfallsprotokoll Bergen 1909

erling t endresen
 Del

Recommended Posts

Hei. Greier ikke å finne i skiftematerialet dødsfallet til John Hille Fardal med bosted Strandgaten 29 i Bergen, død 21.06.1909. Vil dette dødsfallet være ført andre steder enn Bergen og Egersund?. Han tilhørte en dissentermenighet i Egersund og ble gravlagt her. Se lenke

http://forum.arkivverket.no/index.php?/topic/177116-john-hille-fardal-doed-1909-i-bergen/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er overrasket over ikke å finne dødsfallet ført av skifteetten i Bergen. Det skulle indikere at han offisielt bodde utenfor byen. Sjekk dødsmeldingene i Egersund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er overrasket over ikke å finne dødsfallet ført av skifteetten i Bergen. Det skulle indikere at han offisielt bodde utenfor byen. Sjekk dødsmeldingene i Egersund.

Problemet er nettopp det, at han ikke finnes ført i Egersund heller........ Men jeg har fått opplyst fakta omkring hans død/ dasto og år/ årsak / bosted, yrke, begravelsessted fra diss.menighetens dødsfallsføring. Men jeg trodde jo at det skulle være registrert hos en lensmann o.l. også....

Har du tips om hvor ellers jeg kunne lete? Kanskje i Søgne hvor han er født? Men jeg mener hele familien, dvs enke-moren og 4 barn, meldte flytting til Eegsrund rundt 1901.. Foreløpig er ikke de protokollene fra Søgne scannet og tilgjengelige på nettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.