Gå til innhold
Arkivverket

Finding your roots - ny serie på PBS med Henry Louis Gates Jr.

Anett Ytre-Eide
 Del

Recommended Posts

Første episode handlet om to politikere. Den ene var en av kampfellene til Dr. Martin Luther King, den andre en yngre politiker, borgermester i en by i New Jersey. Det ble ikke gått så lang tilbake i tid, men det var interessant at det i det ene tilfellet ble brukt DNA for å få svar.

Vet ikke hvor lenge de har disse liggende, men i skrivende stund er programmet i alle fall tilgjengelig:

http://video.pbs.org/video/2209169895

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For dere som ikke er interessert i amerikanske politikere kan jeg fortelle at senere vil skuespillerne Samuel L. Jackson, Maggie Gyllenhaal (hun har i alle fall delvis svenske aner etter hva jeg har hørt) og Robert Downey Jr. bli presentert. Robert Downey Jr. satte det som betingelse for å bli med at de i alle fall måtte finne aner tilbake til 1500-tallet. Det har de tydeligvis gjort. ;) Ellers har Gates også fått med seg en velkjent politisk profil, nemlig Condoleezza Rice. Jeg tror ikke hun er den som er ivrigst etter å fremstå på tv med personlige ting, men jeg antar at hun stoler på professor Gates. Tror det kan bli spennende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.