Gå til innhold
Arkivverket

Johanna Sofia Larsdtr og Ingebrigt Anderson i Sund

Arvid Skogseth
 Del

Recommended Posts

Dette paret budde på Nygård i Sund:

Johanna Sofia Larsdtr f. 1801 d. 1875, ukjend fødestad, konfirmert i Sund i 1818 (dåpsdato oppgjeven til 1. mai 1801), då var Daniel Arneson nemnd som (foster)far, ved vigsla vart faren skriven som matros Lars Jonson. Johanna Sofia g. 1830 m. Ingebrigt Anderson f. 1798 Gaular i Sunnfjord d. 1850. Alderen hans var oppgjeven til 32 år ved vigsla, og fødestaden Foss i Sunnfjord, faren var Anders Olson Mosstad i Gaular. Men dåpen til Ingebrigt er ikkje å finna i kyrkjeboka for Gaular, og han er ikkje nemnd i barneflokken til Anders Mosstad (jf Gaularb. IV s 420). Ingebrigt kalla eldste sonen Rognald, kan det vera oppkalling etter fosterfar?

Veit nokon meir om opphavet deira?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har så absolutt rett "ARVID", hun er ikke og finne som döpt i "Sund". Jeg har bygdeböker for "Gaular" og har som du også sjekket "Anders O." på "Mosstad", og gården "Foss", men uten bra resultat.

Eneste kandidaten i "I. Holmedal" er en "Ingebrigt A." födt 1797 på "Mjell", men han skal väre gift år 1823, og han er også den eneste "Ingebrigt A." som jeg finner som konfirmert årene 1812-15 i "Gaular".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her burde Arvid ha gjort oppmerksom på at han har fått svar på mye av det samme i dette temaet. Ingen grunn til at man skal behøve å bruk tid på det som allerede er funnet av andre.

http://forum.arkivverket.no/index.php?/topic/177256-johanna-sofia-larsdtr-og-ingebrigt-anderson-i-sund/page__p__1510886__hl__%2Bingebrigt+%2Banderson__fromsearch__1#entry1510886

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, beklager at eg ikkje såg at emmnet vart handsama i to 'postingar'

Uansett, takk for god hjelp. Kven denne Ingebrigt Anderson var ser ut til å vera eit lite mysterium

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han var nemnd som ungkar ved vigsla, sjå nedanfor. Der er også innførsla ved dødsfallet. Det er ein familie i ft 1801 for Selje/Vågsøy (Kråkenes ligg i noverande Vågsøy) med far Anders Olson og son Ingebrigt i passande alder, men er vel tvilsamt om det er desse.

Gift: 2704 1830 Ungkarl Ingebrigt Andersen Født paa Fosse i Sundfiord Sund 32 A. Pige Johanne Sophie Larsdr. Sund 29 A. Anders Olsen Modstad Matros Lars Johnsen 231 Sund mini A 12, 1825-1835

Døydde: 1851 201250 271250 2004 Kirkesanger Ingebrigt Andersen Sundsnæsset 55 1/2 Aar S 275 Sund mini A 14, 1850-1866

Ft 1801: Selløe Waagsøe Krogenes 1441

Nytt hushald Førenamn Etternamn Hushaldstill. Alder Sivilstand Yrke Kjønn

638997 * Anders Olssen Huusbonde 40 Begge i første ægteskab Bonde og gaardmand M

638998 Aleth Olsdtr Hans kone 40 Begge i første ægteskab K

638999 Jon Andersen Deres børn 5 Ugift M

639000 Ingebrigt Andersen Deres børn 2 Ugift M

639001 Brithe Andersdtr Deres børn 8 Ugift

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En teori er att "Ingebrigt Andersen" blev uekte födt med mor/ tjenestepige på "Foss", og som far gift mann "Anders O. Mosstad".

Har fundert litt på denne "Ingebrigt" 5 år på "Asköy" i FT 1801 "Bergen" : http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=8&filnamn=f18011301&gardpostnr=2535&personpostnr=18684&merk=18684#ovre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ein interessant kandidat. Den einaste uekte Ingebrigt Anderson eg fann dåpen til i Askøy og Bergen er denne i Bergen:

Mai 02 1799 NK u

Rolle Still./sivilst. Førenamn Etternamn Fødd dato

157720 Barn Engebrigt Apr 26

157721 Far dreng h. bager Anders Andersen

157722 Mor Olave Thorsdtr

Men faren er altså Anders Andersen.

Ettersom faren er nemnd Anders Olson Mosstad ved Ingebrigt sin vigsel, og når ein slik person verkeleg eksisterte, så bør jo han vera faren. Ingebrigt må då vera fødd utanfor ekteskap. Men kor kan dåpen vera innført? Eg har leitt forgjeves i kyrkjeboka for Indre Holmedal (Gaular), og i register for døypte i Sogn og Fjordane på Digitalarkivet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen Arvid.

Ja, det er ikke enkelt med barn født utenom ekteskap. Normalt vet man jo i det minste hvem mora er. Her vet man angivelig hvem som er faren. Men man finner ikke dåpen. Som du sier selv, så er det jo rart at Anders Olsen oppgis som far, uten å være det. Den opplysningen må man jo tro kom fra brudgommen selv, eler hans mor. Og om det nå er slik, så behøver jo ikke fødselen ha skjedd på Foss/e. Mora kan hatt arbeid der. En konfirmasjon ville unektelig ha hjulpet en hel del. Spørsmålet er jo da hvor han kan ha oppholdt seg rundt 1812/13. Jeg klarte i farta ikke å finne noen konfirmasjons innførsel i kirkeboka i Gaular/Fjaler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA, jeg synes også det er merkelig om "Anders Olsen Mosstad" skulle väre oppgitt som far ved "Ingebrigt's" vielse om han ikke var det.

Nå er ikke kirkeboken for "Gaular" innen år 1800, akkurat den mest lettleste, man får halde tungen rett i munnen og fokusere. :huh:

Men jeg tar gjerne får mig året 1796 med linse, briller og lupe i dag for og finne dåpen. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider