Gå til innhold
Nasjonalarkivet

Et tips. En kilde til opplysninger: Norsk lysningsblad / Norsk kunngjørelsestidende.

Recommended Posts

En gullgruve!

Jeg fant opplysninger som jeg har strevd med og nærmest gitt opp. Det morsomste er om min farmors far Richard Christophersen (f. 20/4 1885) som i 1908 fikk gullur med kjede som belønning for redning av sjømenn. Det siste livstegnet jeg hadde var att hans sønn reiste fra Bergen til USA for å besøke sin far som lå på sykehus i Filadelfia. Jeg har søkt i forskjellige kilder for å finne når han døde. Nå har jeg funnet dødsannonsen i Aftenposten med dødsdato 18/10 1909, to notiser om belønningen og hans ligning fra Trondheim 1895.

Ett problem er jo når det er for vanlige navn som kan finnes i en avis på flere personer. Men jeg tror jeg kan finne mer om min slekts liv  og død her.

Om Richard Christophersen.jpg

• Liker 2

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.