Gå til innhold
Arkivverket

Status på publisering av innhold for stattholderembete

Thomas Vehus
 Del

Recommended Posts

Det står her http://arkivverket.no/arkivverket/Arkivbevaring/Papirmateriale/Digitalisering/Skanning/Stattholderembetet at innholdet skal publiseres fortløpende.

Mitt spørsmål er dette: Hva er den generelle statusen på dette arbeidet og den spesifikke statusen for Stavanger Len.

Det er egentlig status quo siden sist spørsmålet var oppe. Indekseringa av dette materialet ble påbegynt som et reservearbeid, og vi har siden ikke kunnet prioritere det. Men siden spørsmålet nå kom opp, har jeg fått indeksert odelsjordeboka 1624-1626 for Stavanger len nå i ettermiddag, slik at i alle fall den blir tilgjengelig i løpet av neste uke. Jeg antar at det er den som er mest interessant for deg.

Men generelt kan jeg ikke si noe om når dette blir fullført. Seksjon for eldre arkiver, som "eier" materialet, indekserer for tida fogderegnskapene fram til ca. 1695 samt ekstraskatten 1762.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er egentlig status quo siden sist spørsmålet var oppe. Indekseringa av dette materialet ble påbegynt som et reservearbeid, og vi har siden ikke kunnet prioritere det. Men siden spørsmålet nå kom opp, har jeg fått indeksert odelsjordeboka 1624-1626 for Stavanger len nå i ettermiddag, slik at i alle fall den blir tilgjengelig i løpet av neste uke. Jeg antar at det er den som er mest interessant for deg.

Men generelt kan jeg ikke si noe om når dette blir fullført. Seksjon for eldre arkiver, som "eier" materialet, indekserer for tida fogderegnskapene fram til ca. 1695 samt ekstraskatten 1762.

Wow, det kaller jeg ekstraservice. Tusen takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men siden spørsmålet nå kom opp, har jeg fått indeksert odelsjordeboka 1624-1626 for Stavanger len nå i ettermiddag, slik at i alle fall den blir tilgjengelig i løpet av neste uke.

Se lenke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.