Gå til innhold
Arkivverket

Mer komplisert på forumet.

Svein O. Tislevoll
 Del

Recommended Posts

Hvorfor må det stadig forandres på ett forum som er helt bra. For å finne egen profil må man først søke opp navnet hver gang for så å trykke på navnet, man kan ikke finne profil oppe som tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå tror jeg ikke du har sett godt nok etter?

Jeg kan ihvertfall enkelt finne fram min egen profil oppe i høyre hjørne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bildet som jeg tidligere hadde på min profil har nå blitt borte og når jeg lastet opp for å legge inn det samme bildet, fikk jeg beskjed om at filen var for stor.

Det er tydeligvis ikke bare jeg som ikke har fått det til, for de fleste presenteres jo bare som et hode. :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja det var nå det var, men får håpe "lastbalanseringen" holder seg stabil i disse nye rare greiene da :ph34r:

Også har det kommet en "liker"-knapp ser jeg, om det er til det verre eller bedre gjenstår vel også å sjå B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde også problemer med bildet. Første gang jeg prøvde å laste det inn igjen, skjedde det ikke annet enn at det kom masse "kinesisk" tekst, og da jeg gikk tilbake for å trykke på nytt, sto det at bildet var oppdatert, selv om det bare var et tomt hode der. Jeg prøvde så å laste ned bildet på nytt, uten at bildet dukket opp i visningsfeltet overhodet. Men så etter å ha trykket litt igjen, dukket det plutselig opp, og ble lagret. Ikke helt enkelt, nei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som i systemet før programvare-oppdateringen så kan vi klikke på navnefeltet øverst i høyre hjørne (etter at du har logget inn); en liten meny kommer da opp og du kan klikke "Min profil". En liten snarvei som tilsynelatende ikke har kommet seg over etter oppdateringen er at man kunne klikke på en miniversjon av avataren sin like foran navnet og komme direkte til profilen derfra. Men de fleste av oss er vel ikke på profilen så ofte at ett ekstra klikk er uoverkommelig irriterende? De gangene jeg bruker egen profil er det pga. varsler eller privatmeldinger, og egne ikoner for disse finnes foran navnet.

Alternativt kan du klikke på navnet eller bildet ditt i ett hvilket som helst innlegg laget av deg selv og komme direkte til egen profil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Digitalarkivet med omlegging av forumet.

Om det har fått et bedre utseende og har blitt bedre praktisk å bruke? Tja, det kan vel alltid diskuteres :)

Det går seg vel til dette og. Kanskje burde vi i tillegg til fullt navn også laste opp et bilde som forteller litt mer om oss. Sidene blir finere og debatten (kanske?) hyggeligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kommer opp en blå firkant som det står profil i, men blir borte før man får trykket. Men vi kan klare oss en stund med omvei, det er rett og sant. Går bra det. Alle som driver systemet skal ha ros for det, det kommer nok på plass alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ikke dette temaet før jeg la inn et nytt emne. Jeg burde ha postet her. Kanske går det an å slå sammen?

Og sammenslått ble det, bra!

Endret av Helge Bjerkevoll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det var nå det var, men får håpe "lastbalanseringen" holder seg stabil i disse nye rare greiene da :ph34r:

Også har det kommet en "liker"-knapp ser jeg, om det er til det verre eller bedre gjenstår vel også å sjå B)

Blir sikkert bra dette Reidar. Men har aldri likt disse liker-greiene. Det blir vel som på fjesboka at når noen melder at en er dårlig så er det alle som liker det :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Helge, ja, den liker knappen er bra synes jeg.

Jeg liker ikke liker-knappen :mellow:

Men når du likte innlegget mitt så får jeg like ditt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men har aldri likt disse liker-greiene. Det blir vel som på fjesboka at når noen melder at en er dårlig så er det alle som liker det :D

Jeg er enig. En "Liker" knapp bidrar i grunnen ikke med noe til en diskusjon. Hvis man er enig med noen, eller setter pris på hjelp så må det vel være mye bedre og faktisk utrykke dette i tekst? Uansett, knappen er der og de som vil bruke den kan bruke den og vi andre kan utrykke det på andre måter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt forvirrende med en gang, men stor forskjell er det ikke. Jeg er veldig fornøyd med at man nå via profilen kan skille mellom debatter man har startet selv og debatter man kun har postet i - det var et stort framskritt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og eg ropar hurra for at eg endeleg kan lese svart tekst på kvit botn igjen, den lyseblå bakgrunnen blei eg aldri fortruleg med.

Det var då voldsomt så små bokstavar det blei her då!?

Litt større no eller?

Endret av Aase R Sæther - Sandane
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker Knappen var der sist det vart lagt om også, regner med at den forsvinner denne gangen også - Og det Liker Eg :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor pokker finner jeg mine tidligere innlegg , når jeg klikker på pila til høyre for navnet mitt oppe i høyre hjørnet ( som tidligere ) så skjer det ingen verdens ting . Mulig jeg er steine hakke dum , men ..............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har opplevd det samme som Bjørn i innlegg 21 - det skjer ingen ting når jeg trykker på navnet/pila/"min profil". D.v.s. - dette skjer bare når jeg bruker Google Chrome. Jeg har nå prøvd Firefox, Opera og Internet Explorer, og i alle disse kommer menyen ned som normalt. - Men altså ikke i Chrome.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Arne Langås, bruker Chrome jeg også, så det er vel der problemet er da, ja. Håper det kan la seg ordne på ett vis, ellers går det jo med omveiene også, eller vi kan bytte leser til en av disse du nevner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg finner ikke helt ut hvordan jeg kan markere alle debattene som kommer opp som lest. Godt mulig

det er tilvenning som skal til. En bra ting er at all skrift er mye tydeligere. Synd at debattene tar så utrolig stor plass

for noen linjer med tekst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider