Gå til innhold
Arkivverket

Mer komplisert på forumet.

Svein O. Tislevoll
 Del

Recommended Posts

Er det noen av dere som deltar her som har fått epost om at det har kommet nytt innlegg?

Etter at jeg var inne i profilen og endret litt på oppsettet så begynte email-varslingene å komme igjen.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg finner ikke helt ut hvordan jeg kan markere alle debattene som kommer opp som lest.

I listen over innlegg for hvert forum kan du klikke "Merk dette forumet som lest" like til venstre for knappen for "Opprett nytt emne". Alternativt kan du klikke ikonet foran forumnavnet på hovedsiden (http://forum.arkivverket.no/). Da vil alle innleggene i det forumet bli markert lest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter at jeg var inne i profilen og endret litt på oppsettet så begynte email-varslingene å komme igjen.

Aha - det forklarer saken. Takk skal du ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ken Nordberg skrev

"I listen over innlegg for hvert forum kan du klikke "Merk dette forumet som lest" like til venstre for knappen for "Opprett nytt emne".

Mulig det men, før kunne jeg markere alt lest, og det gjaldt alle fora. Når jegh nå ber om nytt så får jeg fremdeles opp de gamle nedetter. Selvfølgelig de nye ligger først. Jeg ønsker dem helt bort og at kun nytt fra alle fora kommer opp nedover. Mulig jeg må forske litt. Slitsdomt med disse endringene. Endringer er Ok hvis det er forbedringer, men ser ikke helt noen forbedringer her. Bortsett fra teksten som nå er mye bedre, så en forbedring er det. Men hvert innlegg tar alt for stor plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig det men, før kunne jeg markere alt lest, og det gjaldt alle fora. Når jegh nå ber om nytt så får jeg fremdeles opp de gamle nedetter. Selvfølgelig de nye ligger først. Jeg ønsker dem helt bort og at kun nytt fra alle fora kommer opp nedover.

Ah, jeg misforstod deg. Da bruker vi forumet litt forskjellig. Kanskje er det "Vis nytt innhold" du sikter til? I så fall finnes denne til øverst til høyre i den blå menylinjen under logoen til Arkivverket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg har funnet ut hvordan jeg skal gjøre det, ihvertfall dukket bare ditt innlegg opp akkurat nå.

Men når jeg nå kommer inn på debatten så kommer jeg alltid til første del og ikke til slutten som tidligere.

Greit nok når det er et par innlegg eller bare en side, men burde være unødvending å gå ned å markere

side 2 for å bla seg til slutten. Før kom man rett til siste innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men når jeg nå kommer inn på debatten så kommer jeg alltid til første del og ikke til slutten som tidligere.

Greit nok når det er et par innlegg eller bare en side, men burde være unødvending å gå ned å markere

side 2 for å bla seg til slutten. Før kom man rett til siste innlegg.

I temaoversikten, ved siden av temaer med nye innlegg, er det en liten blå prikk (eller blå stjerne hvis du selv har deltatt i temaet). Hvis du klikker på denne prikken/stjernen istedet for teamoverskriften så kommer du direkte til første uleste innlegg i teamet.

Hvis du allerede har vært så uheldig og markert temaet lest før du kom så langt så kan du klikke på datoen for siste innlegg i temaoversikten (rett under navnet til personen som skrev siste innlegg). Da kommer du til siste innlegget i teamet (men altså ikke nødvendigvis siste uleste innlegg som ovenfor).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

inntil nylig fikk jeg e-post med melding om nye innlegg i emner jeg tidligere har lagt inn kommentarer i.

Det synes som jeg ikke lenger får e-post melding om nye innlegg.

Er det noe jeg gjør galt eller er det noe galt med meldingssystemet?

Mvh

Ole Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var en ganske stor oppdatering med mange endringer både på brukersiden og administrasjonssiden. Oppgraderingen ble i hovedsak gjennomført i tråd med leverandørens standardmetode, så derfor ble noen av "spesialtilpasningene" tydeligvis satt anderledes. Dette får vi rydde opp i etter hver. Det finnes en god del nye nyttige funksjoner i denne nye versjonen som jeg tror mange vil like. Noen tror jeg dere allerede har oppdaget :) .

Mvh Bent Vangli

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare jeg som synes at det er slitsomt med all den grå skriften? Hvis den grå skriften kunne blitt svart, ville jeg bli veldig glad :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Styrken ved det GODE gamle forumet var at det var minimalistisk. Når debattantane var kortfatta, kunne vi lese 10 innlegg på eit skjermbilete. No er det ikkje plass til meir enn 3. Dei gode gamle dagane får vel aldri attende, trøysta er at hjelpa vi får er like god :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I temaoversikten, ved siden av temaer med nye innlegg, er det en liten blå prikk (eller blå stjerne hvis du selv har deltatt i temaet). Hvis du klikker på denne prikken/stjernen istedet for teamoverskriften så kommer du direkte til første uleste innlegg i teamet.

I den nye versjonen må man tydeligvis være innlogget for å se denne prikken, og det er jo adskillig mer tungvint enn tidligere. Selv logger jeg aldri inn annet enn når jeg skal skrive et innlegg, og dermed blir den nye versjonen litt mindre oversiktlig og litt mindre brukervennlig for mitt vedkommende.

Det finnes en god del nye nyttige funksjoner i denne nye versjonen som jeg tror mange vil like.

Vil det bli laget/presentert en oversikt over disse nye og nyttige funksjonene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feilen med Chrome skyldes vistnok en såkalt "cookie". Prøv å slette alle coockies for denne siden i chrome. Gå inn i verktøymenyen oppe til høyre i Chrome (Skiftenøkkelen), velg Verktøy og Fjern nettelsingsdata. Kontroller at bare "Slett informasjonskapsler og andre moduldata for nettsteder" er merket. Slett for så langt tilbake du selv ønsker. Jeg slettet fra tidenes morgen. Etter ny innlogging fungerte Chrome riktig hos meg, også på nedtrekksmenyen oppe til høyre.

Mvh Bent Vangli

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det egenlig foretatt forandring av forumet?

Det jeg synes er trasigt nå er at om kommer til å sette pekeren på et navn så popper det opp en stor boks.

For meg så virker det forstyrrende,likeså den populærgreia også.

Fjern boksen,legg populærgreia lenger ut til høyre.

mvh.Oddleiv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visningen er styrt av såkalte "skins", eller på norsk "visningsmaler". En riktig minimalistisk visning kan ses dersom en nede til venstre i skjermbildet (foreløpig bare tilgjengelig når en er pålogget) velger "Endre forumutseende" og så velger "IP.Board Mobile". Dette er en standard visningsmal som følger systemet.

Det er mer et kapasitets/ressursspørsmål i hvilken grad og hvor fort vi kan gjøre tilpasninger, da de som jobber med dette er mere som Tordenskjolds soldater :wacko: .

Mvh Bent Vangli

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De, etter min oppfatning, klareste funksjonalitetsforbedringene er hurtigvalgene oppe i menylinje til høyre ("Vis nytt innhold" og merket som gir tilgang til hurtignavigering) samt muligheten for å merke ("tagge") et tema med et eller flere stikkord.

Hurtigvalgene kan dere teste selv. Jeg like spesielt godt muligheten for raske valg av filtrering av hvilke innlegg jeg vil se på. Når det gjelder merkingen av emner, vil det muliggjøre tverrgående sammenstillinger. Flere emner kan for eksempel være merket med "Hølen". En vil da med et klikk kunne få alle temaer merket med dette stikkordet. Men her kreves det nok at det lages en veiledning, men test det gjerne i testforumet.

Mvh Bent Vangli

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En riktig minimalistisk visning kan ses dersom en nede til venstre i skjermbildet (foreløpig bare tilgjengelig når en er pålogget) velger "Endre forumutseende" og så velger "IP.Board Mobile". Dette er en standard visningsmal som følger systemet

Dette er ikkje noko eg finn - leitar eg på feil stad tru?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg har problemer med å få lagt inn nytt profilbilde. Nå har jeg forminsket det til 240kb og 180x240 pixler, men får fortsatt beskjed om at filen er for stor. Hvor liten må den være for å slippe gjennom nåløyet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider