Gå til innhold
Arkivverket

Mer komplisert på forumet.

Svein O. Tislevoll
 Del

Recommended Posts

Prøvde å fremprovosere det problemet. Tror jeg kanskje fant ut hva det var. Når det er avkrysset for aktivere mobilvisning for nettsider oppstår det samme som du opplever. /internett/mer/ innstillinger/fjern kryss for mobilvisning. Deretter slett cookies og last siden på nytt. Fungerte da. Det vil påvirke hvis du prøver å laste www.aftenposten.no istedet for m.aftenposten.no, da vil den ikke vise "mobilvisning"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

No tykkjer eg Brukarforum er vorte so komplisert at eg er nær ved å gje opp. Det er bra at bygdebokprosjektet mitt snart er ferdig... Biletet mitt, som eg hadde vanskar med å leggja inn sist, er borte, og eg veit ikkje korleis eg skal få det inn på ny. Ein eller annan i administrasjonen kan kanskje hjelpa meg?

Og eg balar svært med å finna att dei temai som eg har vore innom og som eg har skrive innlegg i. Eg må leita etter ein titel eller eit ord som er nytta i teksten, og ikkje alltid får eg klaff... Kan eg få attende den lista me hadde før med alle temai "mine"? Eg nyttar firefox og trykker F5 og Ctrl`+F5 til eg vert blå i trynet, men det hjelper ikkje...

Med fortvila helsing,

Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan eg få attende den lista me hadde før med alle temai "mine"?

En liste over alle temaene og innleggene dine kan finnes fra profilen din ved og klikke på den lille nedoverpila til høyre for navnet ditt øverst på skjermen og deretter klikke "Mine innlegg". Her er en lenke direkte til den siden. Du får da opp liste over alle emner du har laget innlegg i eller startet selv. Fra samme stedet kan du også videre begrense listen til bare de emner du har startet. Du kan også fra samme stedet få opp en liste over alle innleggene dine.

Lykke til! Håper du får det til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(....)

Men er det noen som føler for å toppe disse listene så er det jo bare å sette i gang å skrive intetsigende innlegg.

(....)

Her kunne en nesten tro det menes at det å 'toppe' listen er ensbetydende med å skrive intetsigende innlegg, om en ikke hadde vært klar over at her finner en muligens en av forumets vennligste og mest hjelpsomme deltaker. (En sannsynlig utilsiktet effekt av innlegget, vil jeg tro... )

På nytt vil jeg gi uttrykk for at jeg mener at akkurat dette forumet ikke har behov for flere av funksjonene som finnes i programvaren. Ta gjerne vekk rangeringslister, 'venner' og 'liking'. Huff..!

(Fra undertegnede som egentlig har annet fore for tiden.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"-Her kunne en nesten tro det menes at det å 'toppe' listen er ensbetydende med å skrive intetsigende innlegg, ..."

Då får jeg komme med en beklagelse for å ha uttrykt meg på en måte som noen kan ha oppfatta feil. Selvsagt så skriver ikke de som topper denne listen intetsigende innlegg. Tvert imot så er jo dette glimrende bidragsytere til forumet.

Og når jeg har fått tenkt seg litt om, så så er kanskje ikke denne lista så dum likevel. For i virkeligheten så tror jeg ingen som skriver innlegg her tenker på å dette som en konkurranse for å komme på topp av en liste.

Vi får bruke den positivt og legge merke til at det er noen bidragsytere som bruker masse av sin tid og sin kunnskap til å hjelpe andre.

Så med dette vil jeg takke de 3-på topp. Ann-Mary, Anne-Lise og Berit for stor innsats til hjelp for mange! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ein treng som kjent ikkje vøla noko som fungerar.

Sjølvsagt er det bra at ein del manglar og lyte ved den gamle versjonen av dette fora vart fiksa og utbetra (foraet framstår no som meir heilskapeleg, det er òg meir estetisk tiltalande). Men, - her får vi mangt og mykje som ein ikkje har etterspurt. Eg synest difor det vert unødig knotete med ei rekkje nye tilleggsfunksjonar som ein for det første ikkje har sakna, for det andre heller ikkje har etterlyst og som ein for det tredje truleg heller ikkje treng.

Og i tillegg forsvann profilbiletet mitt rett vest - takk for dét :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får ikke rettefunksjonen til å virke. Skulle legge inn retting på noe jeg skrev igår, trykker på rediger, forandrer på teksten, trykker på lagre. Ingenting skjer.

Gjør jeg noe her feil? Opplever andre det samme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får ikke rettefunksjonen til å virke. Skulle legge inn retting på noe jeg skrev igår, trykker på rediger, forandrer på teksten, trykker på lagre. Ingenting skjer.

Gjør jeg noe her feil? Opplever andre det samme?

Jeg har samme problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleide å kladde innlegg og så til

S V A R

nytte kopier og lim inn

Dett går ikke nå.

Hvad gjør jeg galt?

Leiv

Jeg prøvde det nettopp på testforum og det gikk fint. Du limer inne ved hjelp av ikon opptil høyre over skrivefeltet, eller du kan lime inn ved bruk av tastene Ctrl og v.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kladder som oftest også. Jeg skriver innlegget i Notepad (eller liknende avhenging av operativsystemet), deretter Ctrl+A for og velge alt jeg har skrevet; deretter Ctrl+C for og kopiere det. Deretter klikker jeg Svar-knappen og limer til slutt inn i svarfeltet ved og trykke Ctrl+V.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for påmindelse'

Jeg brukte Ctr-A og Ctr-C og lette forgjeves etter "Lim inn"

Ctr-V skulde jeg, jo, ha nyttet

Mange takk

Leiv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette innlegget kladdet jeg i Word og kopierte og limte inn på vanlig måte uten problemer og uten å bruke disse snarveitastene som jeg aldri kommer på.

Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag virker alt som det skal også i Google Crom, det er bra, takk til folk som har fått det i orden ! :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liste over alle temaene og innleggene dine kan finnes fra profilen din ved og klikke på den lille nedoverpila til høyre for navnet ditt øverst på skjermen og deretter klikke "Mine innlegg". Her er en lenke direkte til den siden. Du får da opp liste over alle emner du har laget innlegg i eller startet selv. Fra samme stedet kan du også videre begrense listen til bare de emner du har startet. Du kan også fra samme stedet få opp en liste over alle innleggene dine.

Lykke til! Håper du får det til!

Jau, tenk om eg kunne få dette til. Eg får framleis ingen reaksjon ved å klikka på pilen attåt namnet mitt, so kvar gong eg skal inn i temalisten min, lyt eg leita fram dette innlegget til Ken for å klikka på den lenka som han har oppgjeve. Dette er altfor tungvint, men eg kan ikkje forstår korleis ein kan få biletet opp på noko nna vis!

PLEASE, kan me få attende det gamle gode forumet!

Med venleg helsing,

Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jau, tenk om eg kunne få dette til. Eg får framleis ingen reaksjon ved å klikka på pilen attåt namnet mitt, so kvar gong eg skal inn i temalisten min, lyt eg leita fram dette innlegget til Ken for å klikka på den lenka som han har oppgjeve. Dette er altfor tungvint, men eg kan ikkje forstår korleis ein kan få biletet opp på noko nna vis!

PLEASE, kan me få attende det gamle gode forumet!

Med venleg helsing,

Lars E. Øyane

Lars E Øyane: eg har forsøkt å senda PM til deg no nettopp, men får opp ein boks som seier at Lars E Øyane ikkje kan ta imot fleire PM. Er postboksen din full?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker-knappen kan være der for min del selv om jeg ikke skjønner hva vi skal med den, men hvor er innleggene mine? Får bare opp det jeg la inn i dag når jeg klikker å navnet mitt øverst i høyre hjørne. Huffameg - det er nok en grunn til at jeg ikke har vært her på over ett år (tror jeg). Så synd, jeg har tidligere fått utrolig mye hjelp av dette forumet. :-( Frustrert & lei meg ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare for å komme med en liten motvekt her - Jeg synes det nye forumet er strålende! :)

Kanskje det hadde vært lurt å legge inn en sticky post med litt info om løsninger på problemer enkelte brukere ser ut til å ha, med Chrome og FF etc?

Det virker ikke som om de leser løsningene når de ligger inne i en lang tråd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare for å komme med en liten motvekt her - Jeg synes det nye forumet er strålende! :)

Kanskje det hadde vært lurt å legge inn en sticky post med litt info om løsninger på problemer enkelte brukere ser ut til å ha, med Chrome og FF etc?

Det virker ikke som om de leser løsningene når de ligger inne i en lang tråd?

En god idè, synes jeg.

(Bare en slik tråd beholder 'listeutforming', så det blir lettere å finne det en søker etter og ikke inneholder lange meningsutvekslinger.)

Dessuten synes jeg forumutseendet har fått en enklere utforming som er mer tiltalende. Jeg synes forsåvidt at det fortsatt kunne ha vært både avatar og bilde, for nå forsvant bildet av meg på profilen min. Muligheten til å trykke 'Send meg en e-post' er visst tatt bort og det synes jeg er uheldig, for lageret for personlige meldinger er begrenset og hos noen er det fullt..

Jeg gjentar også: Fjern gjerne unødvendige funksjoner som 'Liker' og 'Venner' (jeg er usikker på hvordan jeg skal forholde meg til denne funksjonen og bruker den ikke selv).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jau, tenk om eg kunne få dette til. Eg får framleis ingen reaksjon ved å klikka på pilen attåt namnet mitt, so kvar gong eg skal inn i temalisten min, lyt eg leita fram dette innlegget til Ken for å klikka på den lenka som han har oppgjeve.

Det må nesten ha noe og gjøre med webleseren din. Kan det ha noe med at webleseren din kanskje ikke tillater Java? Har du prøvd med en annen webleser bare for og se om det fungerer der? Jeg innser at det ikke er alle som har tid eller kunnskap til og installere andre weblesere og finpusse instillingene i disse, men jeg håper virkelig at du får det til. Jeg ville som sagt sjekket Java instillingene først, eventuelt prøve en annen webleser med "default" instillinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider