Gå til innhold
Arkivverket

Medea Elisabeth Hansen g. i Kristiansand m Karl Johan Jakobsen

Petter B. Svindland
 Del

Recommended Posts

Medea var søster til min oldefar og hun reiste til Kristiansand som tjenestepike. Hun giftet seg med maler Karl Johan Jakobsen 4.april 1884 i Kristiansand og fikk barna Hans Jakob 1885, Anna Hansine 1889, Olaf Richard 1891, Helene Marie 1893 og Margrethe 1901. Alle med etternavn Jakobsen. Disse er nevnt i folketelling i 1900 og 1910 der Medea er oppført som husholderske for under officerelever. Huset hvor de bor i Kronprinsgade 38, er det oppgitt at det også bor 9-10 elever.

Da mine oldeforeldre giftet seg fikk de et maleri malt av Karl Johan Jakobsen som ennå henger i huset som min onkel eier i dag.Det ble ikke opprettholdt kontakt med familien etter at mine oldeforeldre døde. Dermed slutter også alle spor og jeg har ikke klart å finne etterkommere.

Medea hadde også en søster Helene f. 25.august 1857 som kom til Kristiansand. Det er mulig at hun hadde en datter. Ser at en av Medeas døtre er oppkalt.

Medea og Helene kom fra Feda i Kvinesdal, Vest-Agder. Jeg setter pris på all informasjon om etterkommere, men har som sagt "alt" av hendelser fra før 1910.

Mvh Petter B. Svindland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navigasjonsmeny for valgte poster

• [start]
  • [Forrige]
  • [Neste]
  • [siste]
    (1 post(er) funnet.)

Id Fnavn Enavn Dår Bdato Bår F R Gnr B Gravsted Kommune Korr 1957898 Medea Elisabeth Jakobsen 1941 1509 1941 02 00J 014 Kristiansand Kristiansand

DIS Gravminnesøk. Er dette "treff" ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser de er viet i Halden (Fredrikshald) der han jobber i posten, men det ser ut som han har funnet kone hjemme i Kristiansand.

Takk for dette også. Skal si du står på, Carsten!

mvh Petter

Lenke til kommentar
Del på andre sider