Gå til innhold
Arkivverket

Oppslag i Oslo adressebok

Jan M. Larssen
 Del

Recommended Posts

Er det noen som kan hjelpe meg å finne siste adresseoppføring i Oslo adressebok for følgende:

1. Astrid Sandmo, født 1875. Sist kjente adresse Sorgenfrigt 18. Siste gang oppført i telefonkatalogen 1958.

2. Fritz Sandmo, født 1886. Sist kjente adresse Odinsgate 4. Siste gang oppført i telefonkatalogen 1955

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aftenposten 1956.01.23.Min kjære mann, vår bror, svoger og onkel Fritz Sandmo døde plutselig idag.

. Oslo, 16. Januar 1956. Ingrid Sandmo f. wiik Astrid og Ragna, sosken Svigerinner, svogre, nieser og nevøer Bisette* i Det gamle krematorium

http://www.nb.no/utlevering/nb/0caa26b40154a107726a27ff2b3ac2cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Ann-Mary!!!

Nå har vi funnet dødsdato for Fritz Sandmo, og at han var gift med Ingrid Sandmo, født Wiik.

Ettersom dødsdato nå er kjent for Fritz Sandmo er jeg klar over at jeg kan få opplysninger omkring Ingrid i skifteretten.

Nå gjenstår kun dødsdato for Astrid Sandmo.

Mvh

Jan M. Larssen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aftenposten 26-11-1957, dødsannonse:

Min kjære søster og vår alles kjære Astrid Sandmo døde idag, Oslo 24.november 1957. Pa familiens og egne vegne

Ragna Høe

Bisettes i Det gamle krematorium torsdag 28.november kl. 12.40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som kan hjelpe meg å finne siste adresseoppføring i Oslo adressebok for følgende:

1. Astrid Sandmo, født 1875. Sist kjente adresse Sorgenfrigt 18. Siste gang oppført i telefonkatalogen 1958.

2. Fritz Sandmo, født 1886. Sist kjente adresse Odinsgate 4. Siste gang oppført i telefonkatalogen 1955

Begge to står i Adresseboka for Oslo i 1950 side 1284 (det er den nyeste som er på nettet) : http://arkivverket.no/URN:db_read/db/49280/1303/?size=full&mode=0

Astrid driver parfymeforretning i Valkyriegaten 17 og Fritz er bokholder i Norsk Hydro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider