Gå til innhold
Arkivverket

Svak skrift i overskriften i tema.

Berit Knudsen
 Del

Recommended Posts

Er det noen som vet hvorfor enkelte tema er skrevet med svak skrift, og trukket helt ut i venstre marg?

Dette er 3. gangen jeg legger inn dette spørsmålet, så jeg håper det denne gangen kommer med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje dårlig forklart av meg. Det er 3. gangen jeg har lagt inne dette temat og jeg finner ikke de 2 første. De er ikke flytta noe sted. Det er vel meg som har gjort noe galt her slik at de ikke har blitt lagt inn, så jeg foreslår at vi bare glemmer det.

Men spørsmålet er: Hvorfor svak skrift og hvitt helt ut i venstre marg? Se f.eks. temaet "Slettet". Jeg trodde jeg nå så hvorfor, ubesvart, men så ser jeg at andre som er besvart har svak skrift, f.eks. "Nes på Romerike". Andre temaer har et blått felt helt til venstre med enten en mørk prikk i eller en stjerne i seg. Lurer også på hva de betyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som skriften blir svakere når du har lest temaet, men mulig jeg misforstår :huh:

Og det med stjerne kanskje betyr at du har innlegg i temaet, men vet jo heller ikke om der slik :mellow:

Vil ikke si jeg er overbegeistret over dette kulepunkt-systemet :ph34r:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dine "Savnede innlegg " tror jeg har havnet i "Mer komplisert i det nye forumet " Berit !

Jeg ser heller ikke problemet med svakere/sterkere skrift ? men kanskje noe endrer seg etter at jeg har forsøkt å svare i det nye forumet!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg ser det har temaer som er lest (eller markert som lest) vanlig stil, mens temaer som ikke er lest har overskrift i fet stil.

mvh

Niels

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det, men har oppdaget ett par problem til, forsøkte å redigere mitt innlegg når jeg fikk med signatur, men det gikk ikke, forsøkte å ta bort varsling av nye innlegg, men fikk noe merkelig opp. Det blir sikkert bra, men vi får ha tålmodighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er som du sier Niels. Jeg prøvde å lese et emne med fet skrift, og etterpå var skriften svak.

Jeg føler meg ganske dum når meg må sitte å famle meg fram på denne måten for å finne svar. Men så var det hvorfor noen har en prikk og andre stjerner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men så var det hvorfor noen har en prikk og andre stjerner?

Hei!

Slik jeg tolker det så er stjerne der du selv har deltatt,og prikk er debatt du har vært inne å lest.

Vet ikke om det hjalp,men...

oddleiv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prikk er temaer med uleste innlegg, og stjerner er temaer med uleste innlegg og hvor du selv har deltatt (i.e. skrevet innlegg).

Edit: Bare for klarthetens skyld; alle temaer hvor du har deltatt har stjerne ved siden av overskriften. Men bare de med uleste meldinger har blå stjerne. I temaer hvor du har deltatt men hvor det ikke er nye innlegg er stjernen en svak gråfarge (ihvertfall på min skjerm).

Endret av Ken V. Nordberg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det bør kanskje legges til at dette ikke ser likt ut hos oss alle på de samme emnene. Emner som er lyse hos deg, fordi du har lest det, kan være mørke hos meg, fordi jeg ikke har lest det. Hos meg er de aller fleste emnene mørke, fordi jeg bare åpner noen få av dem. Og stjernen erstatter prikken (kula) når du har lagt inn et innlegg, mens det samme emnet fortsatt kan ha kule (prikk) hos meg, hvis jeg ikke har skrevet noe i akkurat det emnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider