Gå til innhold
Arkivverket

Rognald Bertelsen Byrkjeflot, Førde, Sunnfjord. 1745-1810. Hvem var han.

Rune Thorstensen
 Del

Recommended Posts

Rognald Bertelsen Byrkjeflot i Førde, Sogn og Fjordane giftet seg 1771-1775 (her blir ikke kildene enig) med Lucie Sjursdtr. Byrkjeflot. Han skulle angivelig være født ca. 1745 og døde på Byrkjeflot 11.11.1810

Men jeg finner ham ikke døpt i Fylkesarkivets databaser, ei heller på FamilySearch. Jeg finner ham heller ikke konfirmert i Førde mellom 1748-1797 i databasen over konfirmert i Førde.

Lucie født ca. 1745 - død 09.04.1827 var datter av Sjur Larsson Byrkjeflot og kona Gjertrud Larsdtr. Fengestad.

Er der noen som har opplysninger som kan hjelpe meg med å plassere Rognald Bertelsen på kartet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan legge til at det er svært mye som tyder på at vi skal til Fjaler/Gaular området. Dessuten har jeg funnet via andre debatter at han hadde en bror Johannes født rundt 1748 og som i 1801 var på Svardal i Kinn. I tillegg hadde han en søster Oline som var gift med en Axel Andersson. Skiftet etter henne bekreftet navnet på de to brødrene Rognald og Johannes Bertelsson. Men vilken Bertil var det som fikk disse tre barn på 1740 tallet og med hvem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kan i alle fall sjå bort frå to fars-kandidatar frå Sunnfjord skifteregister, ingen Rognald i skiftet der; Bertel Larson Skei og Bertel Olsson Kvamen.

I Rognald sitt eige skifte legg eg merke til ein Rognald Farsund som buet har gjeld til; berre for å ha nemnt han, og tenkt høgt at han td kan vere eit syskenbarn, men han kan sjølvsagt like gjerne vere ein heilt tilfeldig person.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Aase for innspillet ditt. Det setter jeg pris på. Jeg ser jo det er en del Bertel skifter rundt omkring, så jeg får kanskje begynne litt mer systematisk leiting der.

Jeg ser på sjeleregisteret for Indre Holmedal i 1759/60. Der er 8 Rognal i området, men ingen med etternavn Bertel. Og da skulle ha ha vært omlag 15 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg veit ikkje om det er så mykje hjelp i, men kanskje det kan være ein bror Erik også?

Eg ser litt på Svardal i Soga om Flora.

1785: Bygselsetel frå Per Jakobpson Osen til Eirik Bertelson .....

1789: Joans (Johannes) Bærtelson Svardal g. m. Tausa Synnyve Olavdtr Mo (Truleg Mo i Førde) .....

1790: Tinglese bygselsetel 1789 frå Mass Person Alden (Alden ligg i Askvoll, eg veit ikkje om det kan være eit spor) til Joans Bertelson ... som Eirk Bertelson dø ifrå ....

Kan Eirik ha vore ein eldre bror av Johannes og Rognald?

Johannes er 53 år i 1801, kona Synneve er 44 år. Mo er ikkje så langt frå Birkeflot, så brødrene kan være frå rundt der, men det var rart med den manglande konfirmasjonen. Kanskje dei kan være flytta dit.

mvh Egil

Her er giftemålet mellom Johannes og Synneve også registrert i kyrkjeboka for Førde, så då burde vel det tyde på at både Johannes og Rognald har hatt ei tilknytning til området.

Kildeinformasjon: Sogn og Fjordane fylke, Førde, Ministerialbok nr. A 4 (1781-1803), Ekteviede 1789, Trolovede 1789, side 482-483.

Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=11405&idx_id=11405&uid=ny&idx_side=-236

Permanent bildelenke: http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-kb20070227250240.jpg

mvh Egil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I skifte etter Erik Bertelsen, er det nemnd ein Ole Bertelsen Horsevik. Horsevik ligg i Naustdal.

Kildeinformasjon: Sogn og Fjordane fylke, Sunnfjord sorenskriveri, Lenet tinglag, Skifteprotokoll A 10 , 1787-1798, oppb: Statsarkivet i Bergen.

Merknader: EDB-register.

Permanent sidelenke: http://arkivverket.no/URN:sk_read/24197/119/

Permanent bildelenke: http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-sk20081126680119.jpg

Ole Bertelsen finn eg i BB Naustdal. Han skal være fødd i Kvammen (Askvoll) kring 1754.

Kan då Askvoll være eit leiteområde?

mvh Egil

Ei lita pressisering. På dei tider låg Kvammen under Vevring sokn i Førde, men no altså under Askvoll

mvh Egil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan sjå ut som om Erik Bertelsen er eit blindspor. Han er riktignok bror av Ole, men eg finn ikkje noko kobling til Rognald og Johannes.

Barna til Bertel Olsen og Kristi Eriksdtr i Kvammen:

Annanias f. 1749 død 1781

Guri f. 1751 død 1780

Ole f. 1753 død etter 1792 Horsevik

Erik f. 1756 død før 1792 Svardal

Inger f. 1759 død 1792 Horsevik

Mads f. 1762 død 1763

Altså ingen Johannes eller Rognald i Ætteboka for Askvoll.

Skfita etter foreldra stadfestar også at Rognald og Johannes ikkje høyrer til her.

Dessverre ikkje noko hjelp i BB Førde heller.

mvh Egil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Egil og takk for nye innspill. Jeg ble opptatt i telefonen. Jeg hadde tenkt å skrive akkurat det samme, for jeg har tilfeldigvis bind III av Askvoll boka. Og der så jeg jo det samme som deg at det nok ikke hadde noen sammenheng.

Men det virker som om vi skal til området Askvoll/Fjaler/Gaular for å finne svaret på dette spørsmålet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider