Gå til innhold
Nasjonalarkivet

Recommended Posts

Tydeligvis noen oversettelser som ikke er kommet med. Vi kommer til å følge opp dette. Det virker som svaret er HTML tekst, altså som en web side og ikke vanlig tekst.

Mvh Bent Vangli

PS! Kan jeg få lov til å sende deg noen testmeldinger fra systemet?

Jeg har sendt deg en personlig melding med æøå og ÆØÅ. Videre har jeg sett litt på oversettelsene for E-poster, og de synes å ligge riktig inne med de særnorske bokstavene. Da må det være en konvertering som skjer på veien. Koden &+aring; er en alternativ representasjon av bokstaven "å". Har du mulighet til å lese E-posten som en HTML side, og se om det da vises riktig?

Mvh Bent

Hei. (Legger svaret her også.)

Eposten er mottatt, men Æ-Ø-Å OG æ-ø-å er ikke i orden. dessverre.

Standardteksten i enden av hver epost, som slutter med linjen: Du kan stoppe automatisk varsel av nye innlegg ved å logge inn i kontrollpanel og klikke på "Tråder abonnert på" har norsk 'å'.

Epostene starter forøvrig med 'New reply to', mens det tidligere bare var klamme rundt [overskriften på tråden].

• 1 måned senere...

E-postene med melding om nytt innlegg greier fremdeles ikke å vise æ, ø og å riktig.

Innholdet i svaret har æ-ø-å-koder - altså det som skrives inn i editoren - ikke selve e-posten med standardformuleringer til sist.

Hvordan går det med dette - blir det fikset?

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.