Gå til innhold
Arkivverket

Paul Mathias Jensen død ca. 1888/1889

Inger Karin Haarbye
 Del

Recommended Posts

Paul Mathias Jensen er født 13. november 1851 i Hedrum, døpt 27. desember samme år. Foreldrene er Jens Halvorsen og Oline Gulliksdatter.

Gift med Maren Cathrine Andreasdatter 1. januar 1875 i Larvik.

Paret bosetter seg i Larvik, han blir faktor på boktrykkeri. De får 7 barn, Josefine 1875, Oscar Adolf 1877, Antonette 1879, Magnhild 1881, Maren Kathrine 1883, Jens 1886 og Paul 1887. Paul er Født 3.12 1887 døpt 15.4.1888.

Josefine er konfirmert 6. oktober 1889.

Oscar Adolf er konfirmert 5. april 1891.

Begge er konfirmert i Larvik

Ved Josefines konfirmasjon står det "afd" foran far, og ved Oscar Adolfs konfirmasjon står det helt tydelig "afdød".

Folketelling 1885 i Larvik.

Mor og (de fleste?) barna flytter til Oslo en gang før 1895 og bor der ved folketelling 1900. Mor får et uekte barn i Oslo 21. april 1895, hun er da enke. Hun dør i Oslo i 1902.

Jeg er interessert i når/hvor Paul Mathias Jensen dør. Holdepunktene er at hans yngste barn er født i Larvik i april 1888 og at han ser ut til å være død når første barn Josefine konfirmeres 6. oktober 1889, og i alle fall når Oscar Adolf konfirmeres 5. april 1891. Jeg har lett i Larvik i denne perioden, men kan ikke finne ham. Kan noen hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Inger Karin - Du finner gift boktrykker Poul Jensen død 12 nov,begravet 19 nov 1888 i Sandefjord.Fødselsår

1851,tror det står( Laurdal?) på fødested.Døde Sandefjord side 232,post 15.

Mvh Karl Johnny Sommer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Inger Karin - Du finner gift boktrykker Poul Jensen død 12 nov,begravet 19 nov 1888 i Sandefjord.Fødselsår

1851,tror det står( Laurdal?) på fødested.Døde Sandefjord side 232,post 15.

Mvh Karl Johnny Sommer

Nr 15: (MINI)

http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=4791&idx_id=4791&uid=ny&idx_side=-233

Nr.17 (KLOK)

http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=7784&idx_id=7784&uid=ny&idx_side=-229

IM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk! Det må jo være ham! Han selv er døpt i Hedrum, men distriktet grenser vel til Lardal i nord. Og foreldrene hans er fra Lardal i alle fall. Jeg har lett lenge etter hans død/begravelse. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider