Gå til innhold
Arkivverket

Ommund Omundsen Navrestad f 28 des 1823, Lund, Rogaland

Marit Kolbotn
 Del

Recommended Posts

Er det noen som kan hjelpe meg med informasjon om Ommund Omundsen Navrestad. Han var gift 3 ganger med følgende kvinner:

Grete Olsdatter Gjerstad gift 5 okt 1847 - 2 barn

Antonette Asbjørnsdatter Wirak f 8 mar 1828. Gift 22 okt 1860 - 2 barn

Signe Bernhardine Wraalsdatter f 29 juni 1849. Gift ? - 9 barn

Ommund og Antonette kom til Risør fra Bakke ca 1861 og flyttet videre til Østre Moland/Trommøy distriktet og oppholdte seg der til 1867 da Tonette døde. Her er link til 1865 folketellingen:

http://digitalarkive...6&merk=526#ovre

Hvor kan jeg finne ut mer om denne familien?

Takknemlig for alle tips!

Marit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det du ønsker mer om? Alle barna til Ommund, hvor de ble av, og alle konene?

Har du det som bygdeboken har å berette, hans foreldre og bakover, samt søsken osv? Hans far døde 22.04.1823, så han må være "laga" like før det, f. 28.12.1823, gift 05.10.1847 med Grete Olsdatter Gjersdal i Lund (altså ikke Gjerstad), de bodde på Gjersdal br. 3, Grete var f 04.10.1821, fikk skjøte på gården mot å gi hennes foreldre folge.. Barn: Gurine, ble boende på gården videre. Guri Elisabet f. 17.12.1849, reiste til Arendal 1871, gift i Sokndal 18.04.1873 med Ole Engel Olsen f 1840, fra Ørsland i Sokndal.

Omund og Grete ble skilt.

Omund eller begge flyttet til Bakke sokn i 1860.

Si fra hvis du ønsker noe mer fra bygdeboken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var borti den fyren på den "gamle debatt" eller kansje det var på DIS.Om jeg husker rett så var årsaken til skilsmissen at kona fikk barn med en kar nordenfor Haugesund sånn Ca.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle svar. Jeg har stilt spørsmålet på vegne av en venn og hun har allerede den informasjonen som her har kommet frem. Det hun ønsker mer informasjon om er tiden rundt da Ommund Omundsen Navrestad ble mormoner 3 aug 1863. Hvis det er noen som har noe informasjon rundt dette så vil hun være veldig takknemlig.

Marit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...