Gå til innhold
Arkivverket

Ung nordmann død i Frankrike

Thor Ingvart Karlsen
 Del

Recommended Posts

Yngvar ble født i Bergen 1956. Han flyttet til Horsens Danmark sammens med sin mor som ble gift for 2. gang. Hun dør i 1979.

Hans stefar som er barnløs adopterer Yngvar. Stefaren dør i 1981, og Yngvar arver omlag 5 millioner kroner, dessuten leilighet og hytte i Bergen efter sin morfar.

I min slektsforskning prøver jeg å grave frem opplysninger om Yngvar fra folkeregisteret i Horsens, og får da til svar at Yngvar døde 26.09.1996 i Frankrike (40 år gammel).

Jeg får oppgitt at hans siste kjente adresse er Hourtin, Frankrike. Med hjelp av språk-oversetter her jeg har skrevet til denne adresse med vedlagt euro til svarporto, men har ikke fått noe svar. Det er også skrevet til kommunen i Hourtin, men de kunne ikke finne noen opplysninger om Yngvar.

Yngvar kunne ikke fransk, og det er ubegripelig hvorfor han flyttet til Frankrike. Har han blitt forført av en kvinne som skjønte at Yngvar hadde rikelig med penger?. Jeg har fått høre at han var litt umoden.

Det jeg gjerne skulle ha rede på er årsaken til at Yngvar døde i så ung alder, men det har som sagt vært vanskelig.

Er det noen som kan gi meg et råd, eller må jeg bare avslutte søken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hello!

je ne parle pas norvègien mais j'ai compris votre question.

J'ai déposé votre demande dans un site généalogique et thématique du département de la Gironde ?

maintenant , il faut attendre !

voici le texte envoyé

(traduction Google translate)

Jeg snakker ikke norsk, men jeg forstår spørsmålet ditt.

Jeg har sendt inn søknad i en slektstavle område og tema av Gironde-avdelingen?

Nå, vent!

Her er teksten sendes

Je recherche pour le forum des archives norvégiennes, une personne de la ville de Hourtin qui aurait connu ou entendu parler d’un norvégien YNGVAR, né à Bergen et qui a vécu à Hourtin ; Il est décédé le 26/09/1996, il n’avait que 40 ans .Son décès semble enveloppé de mystère ;

J'ai contacté un membre du club du 3éme âge de cette ville, il n'a pas voulu parlé de ce Norvégien ! (je me suis posé la question si il avait bien compris !) .Si oui! Le mystère s'épaissit !

Le demandeur voudrait juste savoir, si, il était marié et de quoi il est décédé.

J'ai essayé aussi de regarder dans les journaux du Sud Ouest, rubrique nécrologique mais aucune consultation de cette époque n'est gratuite.

Avec tous mes remerciements.

(traduction Google translate)

Jeg søke i forumet for norske arkiver, noen fra byen Hourtin som ville ha kjent eller hørt om en norsk Yngvar, født i Bergen og bodde i Hourtin, Han døde på 26.09.1996, han n »var bare 40 år Hans død synes innhyllet i mystikk.;

Jeg kontaktet et medlem av klubbens tredje alder av denne byen, gjorde han ikke ønsker å snakke om dette norsk! (Jeg spurte om han forstod!). Hvis ja! Mysteriet utdyper!

Søkeren ønsker bare å vite om han var gift, og hvordan han døde.

Jeg prøvde også å se i avisene i sørvest, men ingen nekrolog den tiden av konsultasjon er gratis.

Med mange takk.

bonsoir,

Myfan Arnal Lorentzen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

C'est gentil de votre part d'essayer d'aider dans la recherche de cet homme.

(Après les changements dans ce forum au début du mois, nombreux sont ceux qui ne reçoivent pas de notification de nouveaux messages, comme avant.)

Det er snilt av deg å forsøke å hjelpe med letingen etter denne mannen.

(Etter endringene i dette forumet i begynnelsen av måneden, er det mange som ikke får melding om nye innlegg, som tidligere.)

Lenke til Google translate.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Mariann

Mange takk for din hjelp i denne sak. Jeg har vært inne på tanken at det kunne være noe "mystisk" med Yngvars bortgang.

Jeg vet ikke om din eksutvekslingsstudent klarer å finne ut noe mer.

Jeg har sendt den franske tekst til en slektning som har hatt studieopphold i Frankrike. Men om det blir noe mer konkret ut av det, er vel usikkert.

Vennlig hilsen

Thor Ingvart

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bonjour,

le mot n'est pas mystique, mais mystérieux,,bizarre. car personne ne semble vouloir parler de cet homme!

Toujours pas de réponse mais ici en France , ce sont les vacances et les éections!!!

bonne journée

hei,

ordet er ikke mystisk, men ( underlig, gåtefull , hemmelighetsfull ,full av mysterium )

fordi ingen synes å ønske å snakke om denne mannen!

ingen svar, men her i Frankrike er det ledighet. og valg!!!!

god dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider