Gå til innhold
Arkivverket

Noen som kan hjelpe ?

Jane Fjerdingby
 Del

Recommended Posts

Det står vel "Anna K."? i FT 1900, kan da väre "Anna Kirstine" :rolleyes: . Hun er oppfört med "Kirstine" i vielsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff nå ble jeg usikker her.Finner en vielse som det meste stemmer til Nikolai,Fødselsår,Yrke,Hvor han kom fra,men Etternavnet Edvardsen,kan det være skrivefeil av presten at han brukte hans mellom navn som er Edvard tro ?

nr 7 1880 http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=3848&idx_id=3848&uid=ny&idx_side=-109

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Som jeg ser det, så er alt du har funnit heldt riktigt, meget bra jobba. :)

I vielsen stemmer jo "yrke, födested og år, og att han står oppfört med "Edvardsen" forundrer meg ikke, for i konfirmasjonen i "Molde" var ""Nikolai" oppfört med " N. Edvard" og "N. Edvardsen" i 2 forskjelige kirkeböker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som att din 2 g. tippoldefar "Nikolai Jensen" har koset sig verre på forskjellige steder :) , för han roet sig ned og giftet sig.

Bare ved en tilfeldighet i sök på noe heldt annet i "Ancestry/ USA", så har jeg muligens funnit flere uekte barn. :rolleyes: :)

Legger inn lenker på det jeg har funnit snarest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hele begjynte med dette :

Name: Anna Nicolini Stocke Death Date: 21 Mar 1925 Death Place: Seattle, King, Washington Gender: Female Race (Displayed on Form): White Age at Death: 76 years 5 months 12 days Estimated Birth Year: Birth Date: 09 Oct 1848 Birth Place: Norway Marital Status: Widowed Spouse's Name: Andrew P. Stocke Father's Name: Nicloly E. Jensen Father's Birth Place: Norway Mother's Name: Mother's Birth Place: Norway Occupation: Street Address: 124 West Thomas St. Residence: Seattle, King, Washington Cemetery: Lake View Burial Place: Burial Date: 24 Mar 1925

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Anna Nicoline" uekte födt 9/10-1848 nr. 338 i "N. Stjördal", far "Edvard Jensen" og enke "Anne Arntsdtr." : http://www.arkivverk...ny&idx_side=-63

Og her er "Anna Nikoline." med mor og en bror "Jörgen" på "Haabetsplads" i FT 1865 "N. Stjördal" : http://digitalarkive...&merk=3018#ovre

"Jörgen" uekte födt 27/2-1851 nr. 81 i "N. Stjördal", samme far og mor : http://www.arkivverk...y&idx_side=-102

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva hendte??, mitt innlegg skulle egentlig ha blitt lagt inn nå ca.kl.22.30, og ikke kl.21.29, samme tid som ditt innlegg/svar. :(

Må väre noe med det tekniske. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved "Anna N.´s" död år 1925 står far som "Nikolai E. Jensen" og att hun er födt 9/10-1848, og ved hennes dåp (f. 9/10-1848) "Edvard Jensen", så mye tyder vel på en og samme person, ELLER ??

Ved "Jörgen´s" dåp står faren som "af Trondhjem" også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe ikke første gangen jeg har dette problemet.Har en etterlysning til her inne som også går på at ulike navn blir brukt... Kanskje sjekke Konf her,så det er gjort på disse to ungene :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står det samme i konfirmasjonen som i dåpen, presten/ klokkeren skriver direkte fra dåpsboken om jeg ikke har feil,??

En vielse på desse to hadde sikkert gjort susen, men kan ikke finne de i noen FT 1875. "Anna N." emigrerte jo til USA, men kan heller ikke finne henne i listene fra "Trondheim".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver å finne ut av hva jeg skal tro.Om Edvard Jensen er Nikolai E Jensen.Hvor mye kan en stole på det om står i Ancestry/ USA tro.Uff skulle funnet hennes Vielse..

Lenke til kommentar
Del på andre sider