Gå til innhold
Nasjonalarkivet

Noen som kan det Nederlandske språket?

Recommended Posts

Jeg har tidligere spurt om Anna Marie Lauritsen, født 1898 i Rotterdam og fått god hjelp til å finne hennes emigrasjon til USA 1922. Jeg vet ikke hvem hennes forelder var, men de var norske.

Det finnes en søkbar digital stambok for Nederland, der man kan velge sted, i dette tilfelle Rotterdam.

Jeg behersker ikke språket og kan ikke gjøre de nødvendige valg som grunnlag for å søket.

Altså trenger jeg hjelp fra en språkkyndig til å søke etter dåpen til Anna Marie Lauritsen, født 1898 i Rotterdam. Fødselsdatoen, som ble oppgitt ved hennes død i USA, var 10.12.1898.

Her er lenken til kirkebøkene: http://rotterdam.digitalestamboom.nl/search.aspx?app_route=8〈=nl

Mvh. Steinar

Er zijn 1 treffers gevonden.

U kunt de volledige bronverwijzing zien door op het zoomin.gif icoon te klikken voor de gewenste treffer. Wanneer u de resultaten anders wilt sorteren, klik dan op de kolomnaam waarop u wilt sorteren. Als u na sortering nogmaals op deze kolomnaam klikt, dan wordt er aflopend gesorteerd. Nr Naam Datum Bron Rol Plaats zoomin.gif 1 Anna Marie Lauritzen 10-12-1898 geboorte Kind Rotterdam

nixel.gif nav_on.gifsearch.gif

1

Dåp:

Og bare for informasjonsens skyld, her er opplysningene man får fram hvis man klikker på lenken Tor Kvien har lagt inn:

Kind Anna Marie Lauritzen Vader Alfar Marentius Lauritzen Moeder Matthea Petrine Birgitte Elias Plaats Rotterdam Geboortedatum 10-12-1898

Ei syster:

https://familysearch.org/pal:/MM9.1.1/FQD8-24V

Dessutan lurar eg på om ein av dei som klarte å få resultat ved søk, kan hjelpa meg? Eg har eit spørsmål, men det gjeld ein person som er (dersom han lever, det veit eg ikkje) berre 54-55 år...

Beklagar til Steinar for å bruka ditt innlegg til dette :-))

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.