Gå til innhold
Arkivverket

Noen som kan det Nederlandske språket?

Steinar Sandvik
 Del

Recommended Posts

Jeg har tidligere spurt om Anna Marie Lauritsen, født 1898 i Rotterdam og fått god hjelp til å finne hennes emigrasjon til USA 1922. Jeg vet ikke hvem hennes forelder var, men de var norske.

Det finnes en søkbar digital stambok for Nederland, der man kan velge sted, i dette tilfelle Rotterdam.

Jeg behersker ikke språket og kan ikke gjøre de nødvendige valg som grunnlag for å søket.

Altså trenger jeg hjelp fra en språkkyndig til å søke etter dåpen til Anna Marie Lauritsen, født 1898 i Rotterdam. Fødselsdatoen, som ble oppgitt ved hennes død i USA, var 10.12.1898.

Her er lenken til kirkebøkene: http://rotterdam.digitalestamboom.nl/search.aspx?app_route=8〈=nl

Mvh. Steinar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er zijn 1 treffers gevonden.

U kunt de volledige bronverwijzing zien door op het zoomin.gif icoon te klikken voor de gewenste treffer. Wanneer u de resultaten anders wilt sorteren, klik dan op de kolomnaam waarop u wilt sorteren. Als u na sortering nogmaals op deze kolomnaam klikt, dan wordt er aflopend gesorteerd. Nr Naam Datum Bron Rol Plaats zoomin.gif 1 Anna Marie Lauritzen 10-12-1898 geboorte Kind Rotterdam

nixel.gif nav_on.gifsearch.gif

1

Dåp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg ser du har allerede fått svar på ditt spørsmål. Men hvis du trenger videre hjelp til oversettelse fra nederlandsk til norsk, så kan jeg hjelpe deg.

Jeg har en del erfaring fra søk i Vest-Nederland.

Hilsen

JanM

janm@keus.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk til dere som har hjulpet meg med å finne Anna Marie og hennes foreldre. Dette gikk over all forventning. Mvh. Steinar

Lenke til kommentar
Del på andre sider