Gå til innhold
Arkivverket

Slettet tråd om DNA?

Anne M. Berge
 Del

Recommended Posts

Jeg savner også en tråd, i januar spurte jeg om stedsnavnet Halland, og det var enighet om at det var Hadeland. Google har fortsatt noe av tråden i sin buffer, enn så lenge.

Jeg har dessverre ikke tatt kopi av tråden, da jeg trodde innlegg ble liggende. Er det noen grunn for at mine (og andres) innlegg blir slettet? :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg savner også en tråd, i januar spurte jeg om stedsnavnet Halland, og det var enighet om at det var Hadeland. Google har fortsatt noe av tråden i sin buffer, enn så lenge. (....)

Jeg deltok i den tråden (6. - 10. januar 2012) og jeg finner den ikke under 'Innhold jeg følger' heller.

Håper DA finner igjen de emnene som er blitt borte. :(

(Kanskje dette kan være en 'etterlysnings-tråd?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inger Karine Haarbye.

Ang. Halland http://forum.arkivve...__fromsearch__1 Har du sjekket alle innleggene dine? Se navnet ditt på aller øverste, svarte, linje. Der finner du alle innleggene dine.

Det er ikke den tråden, Berit, der spurte jeg bare om hva som faktisk sto der - i originalen.

Jada, jeg har sjekket i profilen, alt er borte. Alt er slettet uten varsel. Dette liker jeg ikke, det skulle ikke være nødvendig å ta kopi av alt man følger med på på et forum. :(

Jeg håper vi får en forklaring på dette, for slik kan det da ikke fortsette? Jeg er ikke av de som har postet mest her, men mer enn halvparten av mine innlegg er slettet.

Tusen takk til Anne-Lise som sendte meg det hun hadde i forbindelse med diskusjonen! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden det er snakk om ble slettet av oss ser det ut for for en god stund siden. Det kan ha skjedd ved et uhell eller av en grunn som jeg dessverre ikke kjenner til. Jeg må snakke med en kollega som er på reise noen dager for å kunne si noe mer om hva grunnen kan være, men det er altså ikke noe som skal skje uten videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Det kunne jo være at den ble tolket, som en slags reklame for kommersielle DNA-tester.

-Men da må det være på samme grunnlag som at oppdateringer fra Wangensteens sider, ble tolket som reklame for en kommersiell side.

(Noe jeg savner her på forumet) Men det er en diskusjon som har blitt tatt før... Det finnes sikkert et regelverk som regulerer dette ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er også andre tråder som er blitt slettet, så dette er nok et rent arbeidsuhell.

Det finnes vel en back-up, slik at de slettede trådene kan bli lagt tilbake igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får håpe det da, er usikker på hva som sto i den debatten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nå fått sett litt på saken. Det ser ut som om noen tråder, som i tidligere versjon av forumet hadde fått satt et merke som indikerte at de skulle slettes, ble fysisk fjernet fra databasen som en del av oppdateringsprosessen. Vi har en konsistent backup av databasen for forumsystemet tatt umiddelbart før vi startet nevnte oppdatering. Utfordringen ligger i at ny versjon av forumet har en endret databasestruktur. Så det er ikke sikkert jeg helt klarer å gjenskape tråden på en feilfri måte. Som minimum tror jeg at jeg kan finne alle innleggene i tråden legge dem inn igjen som et stort samleinnlegg.

Mvh Bent

Lenke til kommentar
Del på andre sider