Anne M. Berge Skrevet April 25, 2012 Del Skrevet April 25, 2012 Er diskusjonstråden om DNA-testing for slekt og Norgesprosjektet FTDNA slettet? Lenken til tråden ser ut til å være død? http://forum.arkivverket.no/index.php?/topic/96-norgesprosjektet-dna Hva er i så fall grunnen til dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Svein Arnolf Bjørndal Skrevet April 25, 2012 Del Skrevet April 25, 2012 Ser ut som det må ha skjedd noe, ja, for finner bare Norgesprosjektet i det gamle forumet ved søk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Inger Karin Haarbye Skrevet April 27, 2012 Del Skrevet April 27, 2012 Jeg savner også en tråd, i januar spurte jeg om stedsnavnet Halland, og det var enighet om at det var Hadeland. Google har fortsatt noe av tråden i sin buffer, enn så lenge. Jeg har dessverre ikke tatt kopi av tråden, da jeg trodde innlegg ble liggende. Er det noen grunn for at mine (og andres) innlegg blir slettet? :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Berit Knudsen Skrevet April 27, 2012 Del Skrevet April 27, 2012 Er det denne du mener? http://forum.arkivve...al-dna-testing/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Berit Knudsen Skrevet April 27, 2012 Del Skrevet April 27, 2012 Inger Karine Haarbye. Ang. Halland http://forum.arkivverket.no/topic/175482-1865-telling-for-aker-foedestedstedsnavn/page__fromsearch__1 Har du sjekket alle innleggene dine? Se navnet ditt på aller øverste, svarte, linje. Der finner du alle innleggene dine. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anne-Lise Hansen Skrevet April 28, 2012 Del Skrevet April 28, 2012 Jeg savner også en tråd, i januar spurte jeg om stedsnavnet Halland, og det var enighet om at det var Hadeland. Google har fortsatt noe av tråden i sin buffer, enn så lenge. (....) Jeg deltok i den tråden (6. - 10. januar 2012) og jeg finner den ikke under 'Innhold jeg følger' heller. Håper DA finner igjen de emnene som er blitt borte. :( (Kanskje dette kan være en 'etterlysnings-tråd?) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Inger Karin Haarbye Skrevet April 28, 2012 Del Skrevet April 28, 2012 Inger Karine Haarbye. Ang. Halland http://forum.arkivve...__fromsearch__1 Har du sjekket alle innleggene dine? Se navnet ditt på aller øverste, svarte, linje. Der finner du alle innleggene dine. Det er ikke den tråden, Berit, der spurte jeg bare om hva som faktisk sto der - i originalen. Jada, jeg har sjekket i profilen, alt er borte. Alt er slettet uten varsel. Dette liker jeg ikke, det skulle ikke være nødvendig å ta kopi av alt man følger med på på et forum. :( Jeg håper vi får en forklaring på dette, for slik kan det da ikke fortsette? Jeg er ikke av de som har postet mest her, men mer enn halvparten av mine innlegg er slettet. Tusen takk til Anne-Lise som sendte meg det hun hadde i forbindelse med diskusjonen! :-) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tone Merete Bruvik Skrevet Mai 3, 2012 Del Skrevet Mai 3, 2012 Tråden det er snakk om ble slettet av oss ser det ut for for en god stund siden. Det kan ha skjedd ved et uhell eller av en grunn som jeg dessverre ikke kjenner til. Jeg må snakke med en kollega som er på reise noen dager for å kunne si noe mer om hva grunnen kan være, men det er altså ikke noe som skal skje uten videre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
David Widerberg Howden Skrevet Mai 3, 2012 Del Skrevet Mai 3, 2012 Hmm.. Det kunne jo være at den ble tolket, som en slags reklame for kommersielle DNA-tester. -Men da må det være på samme grunnlag som at oppdateringer fra Wangensteens sider, ble tolket som reklame for en kommersiell side. (Noe jeg savner her på forumet) Men det er en diskusjon som har blitt tatt før... Det finnes sikkert et regelverk som regulerer dette ;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore S. Falch Skrevet Mai 3, 2012 Del Skrevet Mai 3, 2012 Det er også andre tråder som er blitt slettet, så dette er nok et rent arbeidsuhell. Det finnes vel en back-up, slik at de slettede trådene kan bli lagt tilbake igjen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
David Widerberg Howden Skrevet Mai 3, 2012 Del Skrevet Mai 3, 2012 Får håpe det da, er usikker på hva som sto i den debatten.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bent Vangli Skrevet Mai 4, 2012 Del Skrevet Mai 4, 2012 Jeg har nå fått sett litt på saken. Det ser ut som om noen tråder, som i tidligere versjon av forumet hadde fått satt et merke som indikerte at de skulle slettes, ble fysisk fjernet fra databasen som en del av oppdateringsprosessen. Vi har en konsistent backup av databasen for forumsystemet tatt umiddelbart før vi startet nevnte oppdatering. Utfordringen ligger i at ny versjon av forumet har en endret databasestruktur. Så det er ikke sikkert jeg helt klarer å gjenskape tråden på en feilfri måte. Som minimum tror jeg at jeg kan finne alle innleggene i tråden legge dem inn igjen som et stort samleinnlegg. Mvh Bent Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Logg inn for å kommentere
Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn
Logg inn nå