Gå til innhold
Arkivverket

Søker opplysninger om Kari Pedersdatter og Amund Olsen Hvidsten (Widsten), Øvre Eiker

Anett Ytre-Eide
 Del

Recommended Posts

Det jeg lurer på er bare om foreldrene deres var fra området. I folketellinga 1865 for Øvre Eiker står det at begge er født i Eker, men slike ting har jo vær feilregistrert før.

Jeg prøver å finne en felles ane som deles av meg og en norskamerikaner. Siden jeg ikke har kjent slekt i dette området er jeg bare interessert i å evt. slå fra meg dette paret. Noen som har dem i en bygdebok? Skal se om jeg kan finne noe mer på dem i kirkebøkene, men den var veldig rotete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser nå at det er en del søkbare kilder i Digitalpensjonatet, da fant jeg jo ekteskapet deres med det samme. Får se hvor langt jeg kommer der. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut til at det er Eiker som gjelder et stykke bakover der i alle fall. Da avslutter jeg disse foreløpig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.