Gå til innhold
Arkivverket

John Martin Iversen,f.1896

Lillian Bo
 Del

Recommended Posts

Dette er min bestemors ukjente far(ho er adoptert). Er nyskjerrig på om det gårann å finne ut noe meir om han!!!

I dåpsattesten stå det Matros John Martin Iversen,(adr. Skuteviksvei 46, det står det i Nykirken 1916-1933),da min bestemor er født og døypt i Bergen.

Har i adr.bok for Bergen i 1924-1925 funne en Matros John Iversen.

Det er også ei enkefrue Elina Iversen,og Lars Iversen,lagerbetjent, på samme adresse. Kan dette være mor og sønner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bergen fylke, Sandviken, Ministerialbok nr. B 2 (1891-1901), Fødte og døpte 1896, side 131.

Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=2021&idx_id=2021&idx_listetype=dp&idx_kjonn=&uid=ny&idx_side=-128

Permanent bildelenke: http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-kb20050815020651.jpg

(men Anne J kom meg i forkjøpet) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moren, Elina Larsine Iversen sammen med sønnen Lars med hustru i liste over røysteføre for kommuneval i Bergen 1934

John i Skuteviksveien 46 i 1920 i Adressebok for Bergen. (Faren Laurits på neste side.):

Kjempe flott:)

Tusen takk:)

Kan ein finne noko oversikt på matrosar ol.?

Er veldig nyskjerrig på om denne John Martin Iversen gifta seg og fekk fleire barn. Hadde vært morsomt å finne det ut.Min mormor blir 89 i august,så det hadde vært stas å kunne fortelle henne at ho har fleire halvsøsken.

Vi tar imot alle gode idear:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser i alle fall ikke ut som han er gravlagt sammen med noen ektefelle på Haukland, får ikke treff på noen på id nr. like før eller like etter som antyder noe om en ektefelle. Men vi et jo ikke om dette er noe sikkert tegn på at han ikke var gift. En eventuell kone kan være gravlagt et annet sted.

Det ser i alle fall ikke ut som han er gravlagt sammen med noen ektefelle på Haukland, får ikke treff på noen på id nr. like før eller like etter som antyder noe om en ektefelle. Men vi et jo ikke om dette er noe sikkert tegn på at han ikke var gift. En eventuell kone kan være gravlagt et annet sted.

Kanskje Statsarkivet i Bergen kan hjelpe deg med opplysninge om det finnes dødsmelding/skifte etter John Iversen fra 1974? Vet ikke hvor langt fram i tid statsarkivet kan ha fått avlevert arkivene etter skifteretten, men det har de oversikt over...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig at han døde som liten,men han er med på tellinga i 1900 http://digitalarkive...merk=33424#ovre

Ser at det er kommet innlegg i mellomtida,men dette gjaldt alså gutten f. i 1893 !

Forøvrig var jo denne gutten Iver Johan så gammel i 1910 at han kunne vært i arbeid eller skole en eller annen plass ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved vielsen var han malerarbeider.

(I adressebok 1920 er det tre som heter John Iversen. Ved den det gjelder her, den andre på listen, bosatt i Skuteviksveien 46 sto det ikke noen yrkesbetegnelse.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel vel lite sannsynlig at paret hadde barn. Siden det på gravstøtten til Berntine står "Vår kjære tante" ser det jo ut som det er nieser/nevøer som har ordnet med gravstein, og da hadde de vel neppe etterkommere selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel vel lite sannsynlig at paret hadde barn. Siden det på gravstøtten til Berntine står "Vår kjære tante" ser det jo ut som det er nieser/nevøer som har ordnet med gravstein, og da hadde de vel neppe etterkommere selv.

Det var det eg og tenkte, men min bestemor håper at det kanskje eksisterte noken.

Får sjå om vi finn nokre søskenebarn,og barn etter de:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider