Gå til innhold
Arkivverket

Anders Andersson (født i 1851) fra Dalsland til Drammen

Johan R. Honkainen Gyllenspetz
 Del

Recommended Posts

Hei,

Anders Andersson, født 12. mai 1851 i Erikstad, Dalsland, Sverige, flyttet (ifølge husförhörslängd og utflyttningslängd for Erikstad) fra Erikstad 24. februar 1871 til Drammen. Jeg har prøvd at søke ham i folketellingerne men finner ham ikke. Vet noen hvor det ble av ham?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmålet utgår. Jeg fant ham i Sverige noen år senere, og det noteres at han aldri brukte attesten han fått for å flytte til Drammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og det noteres at han aldri brukte attesten han fått for å flytte til Drammen.

Dette var interessant. Har du funnet en anmerkning der det uttrykkelig sies at han aldri benyttet attesten? Isåfall hvor? I husförhörslängden?

Jeg har nemlig også sett svensker som melder flytting til Norge, men som jeg finner igjen på samme sted i Sverige noen år senere. Jeg vet ikke om de faktisk flyttet til Norge og så returnerte etter kort tid - eller om de, som i ditt tilfelle, aldri dro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.