Gå til innhold
Nasjonalarkivet

Recommended Posts

I Dis Norges gravminner finner jeg Jon Severin Pedersen Stordal død 18.01.1933 og gravlagt i Loddefjord. Familien bodde i Bjørndal/Stordal og jeg antar at Stordal var siste oppholdssted.

Jeg kan ikke se at de skannede kirkebøkene dekker det tidsrommet verken i Askøy eller Laksevåg. Men jeg er svært interessert i opplysninger knyttet til et eventuelt skifte/dødsmelding etter Jon Severin hva angår etterkommere med navn og bosted.

Han var født 16.11.1857 i Bjørndal og fikk gjennom 2 ekteskap 14 barn. Det er i alle fall hva jeg har funnet. Noen av disse dro til Amerika (deler av denne familien tilhørte mormonersamfunnet) og mange av barna ble værende i området hvor de var født.

Dødsmeldingen forteller at Johan Severin Stordal etterlot seg enke Anna Maria Stordal, født 17. sept. 1886 og barn av to ekteskap. Fra første ekteskap:

Josefine Karoline, g.m. Mikkel Dyrøen, i Amerika

Anne Bergitte, g.m. Oluf Spjeld, i Amerika

Anton Elias Johnsen, Ålesund

Jørgen Martin Stordal, Bjørge

Jon Olai Stordal, Mathopen

Konrad Martin Stordal, Stordal

Fra andre ekteskap:

Marta Karolina Stordal, født 1905, i Amerika

Jenny Marie Stordal, født 1906, Stordal

Nelly Larsine Stordal, født 1908, Stordal

Sverre Martin Stordal, født 1909, Stordal

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.