Gå til innhold
Arkivverket

Tarald Biörgusen f. 1741 Foreldre?

Per Evensen
 Del

Recommended Posts

I FT 1801 finner jeg Tarald oppfört som husmann på garden Solbiör, Bö i Telemark. Han er gift med Mette Abrahamsdatter, de har tre barn sammen.

Kan noen hjelpe meg med å finne ut hvor Tarald og Solbjörg kom fra og hvem foreldrene var, evt hvilke kilder jeg bör oppsöke ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Per. Tarald er min 3.tipoldefar og hans foreldre er: Bjørgulv Arentsson Roheim,ca. 1685 - 1772, g.m Mari Taraldsdatter og bodde på Roheim frå seinast 1737.

Dette er fra Bygdebok for Sauherad,band 5, side131.Det står også at Roheim som hadde gardsnr. 90 i matrikkelen for Sauherad, blei i 1914 overført til Bø og fekk der gardsnr. 65, det siste i Bø. For gards- og ættesoga visast til Bøsoga IV 762 ff.

Du kan få flere opplysninger om denne slekta dersom du tar kontakt via mail: bernkkrøllalfaonline.no.

Mvh. Bernt K.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.