Pia Skrevet Mai 16, 2012 Forfatter Del Skrevet Mai 16, 2012 Ut fra Karolines død bodde familien på Vaagemarken, tror det må være det sammen som det som nå kalles Våkemark og ligger rett utenfor Halden. Da sitter vi igjen med det samme som før, at barna antagelig burde vært registrert i Halden. Selv om de var mormonere burde de vel registrere fødsler til disse et eller annet sted.Kanskje de er registrert i Idd kirke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anne Gro Ek Skrevet Mai 16, 2012 Del Skrevet Mai 16, 2012 Det er dette vi har slitt med hele veien :) vi finner ingen av barna registrert.. Jeg mener at jeg også sjekket Idd, men nå går det litt i surr.. I og med at Karoline var registrert som "død dissenter" i Berg, tenkte jeg at barna også kunne være registrert her, men nå har jeg skummet over både vanlig kirkebøker og dissentere i Berg. Har lett etter Borghild i 1900 og Karl i 1906, men fant dem ikke ved første søk. Ifølge FT 1910 er barna, Karolines barn også, født i Halden, men om Våkemark også kan kalles Halden er ikke lett å si for oss som ikke er lokalkjent. Har vært borti dissentere før, og der står det at fødselen ble meldt til lensmannen. Enten av foreldrene eller jordmoren. Men hvor dette oppbevares nå, vet jeg ikke. Begynner å gå tom for idéer.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pia Skrevet Mai 16, 2012 Forfatter Del Skrevet Mai 16, 2012 Legger ved linken hvor det står at fire av barna er født i fredrikshald http://digitalarkivet.arkivverket.no/ft/person/pf01036343000733 Jeg har lett i Idd men da er det vel kanskje en mulighet med Fredrikshald Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Solveig R Håklev Skrevet Mai 16, 2012 Del Skrevet Mai 16, 2012 Asak kirke var den nærmeste siden de bodde på Våkemark (tar ca 3-4 min med bil idag) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anne Gro Ek Skrevet Mai 16, 2012 Del Skrevet Mai 16, 2012 Godt å få inn noen med lokalkunnskap :) Vi vet nå at de bodde på Våkemark da Karoline døde. I 1910 tellingen står det at barna er født i Fredrikshald, altså Halden, men der har vi lett fra første stund og finner ingen. Nå sier Solveig at Asak kirke er den nærmeste til Våkemark og da er det de første barna som kan ha blitt ført her. Jeg har lett blant dissentere i Berg/Asak etter Borghild og Astrid, men kan ikke finne dem. Hvis du vil finlete Pia, finner du kirkebøkene før Asak kirke her: http://www.arkivverk...extsearch=&js=j Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pia Skrevet Mai 16, 2012 Forfatter Del Skrevet Mai 16, 2012 Godt å få inn noen med lokalkunnskap :) Vi vet nå at de bodde på Våkemark da Karoline døde. I 1910 tellingen står det at barna er født i Fredrikshald, altså Halden, men der har vi lett fra første stund og finner ingen. Nå sier Solveig at Asak kirke er den nærmeste til Våkemark og da er det de første barna som kan ha blitt ført her. Jeg har lett blant dissentere i Berg/Asak etter Borghild og Astrid, men kan ikke finne dem. Hvis du vil finlete Pia, finner du kirkebøkene før Asak kirke her: http://www.arkivverk...extsearch=&js=j Tusen takk for all hjelp :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anne Gro Ek Skrevet Mai 16, 2012 Del Skrevet Mai 16, 2012 Bare hyggelig :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Logg inn for å kommentere
Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn
Logg inn nå