Gå til innhold
Arkivverket

Skifte etter Mathilde Kalleklev i Berrgen 1969

Jan Frode Johansen
 Del

Recommended Posts

Hei

Sverre Nicolai Kalleklev er iflg , Årstad, Klokkerbok nr. C 3 (1935-1948), Ekteviede 1945, side 222b-223a født i Bergen

den 30.juli 1921. Foreldrene , Bankkasserer/Økonom Sigurd Johan Kallerklev og hustru Mathilde bodde da i Fosswinckelsgt. 50 A.( Sjekket med Adressebok, og Kommunal Folketelling i Bergen).

Jeg har sjekket kirkebøkene for Bergen uten å finne sønnen Sverre Nicolai døpt der.

Jeg må ha dåpen for å finne morens pikenavn.

Moren Mathilde gift Kalleklev døde i Bergen, Klosteret 1, den 11.desember 1969.

http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=5&filnamn=bedo1912&gardpostnr=72340&merk=72340#ovre

Jeg trenger Mathilde sitt pikenavn og om mulig fødested/fødselsdato.

På forhånd mange takk :)

Vennlig hilsen

Jan Frode Johansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da Mathilde døde 11/12-1969 er der oppgitt at hun var født 20/4-1895 i Stavanger og i St. Johannes KB 1891-1899 side 85 nr 100 finner jeg en Mathilde f. 20/4-1895 av foreldre Helmik Nikolai Lindtner og K, Amalie Mathilde f. Helland. Ser at sønnen Sverre bruker Lindtner i navnet sitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange takk Rune :) Dette var virkelig til stor hjelp. Igjen takk !

Vennlig hilsen

Jan Frode

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.